رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۷

تازه‌های نشر: انتشار شماره جدید فصلنامه‌ باران

فصلنامه‌ باران تاکنون ۲۰ شماره منتشر شده است و شماره اخیر این فصلنامه دو شماره ۱۹ و ۲۰ را در بر می‌گیرد.

متن سخنان فرزانه طاهری در کنگره‌ بین‌المللی نویسندگان و مترجمان در استکهلم با عنوان «دمکراسی از لوله‌ تفنگ بیرون نمی‌آید»، بخش «حاشیه‌ای بر اصل» این فصلنامه را به خود اختصاص داده است.


تازه‌ترین شماره فصلنامه باران، دو شماره ۱۹ و ۲۰ را در بر می‌گیرد

وب سایت نشر باران

در بخش تازه گشوده ‌شده‌ «تاریخِ» فصلنامه مزبور، مقاله‌ای از ناصر مهاجر منتشر شده که درباره‌ قتل دکتر برجیس، پزشک یهودی‌تبار است. برجیس پیش از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران به قتل رسید.

در این فصلنامه همچنین با محمد بهارلو درباره آثار صادق هدایت گفتگو شده است.

چهار داستان کوتاه هم از بیژن بیجاری، شکوفه تقی، قاضی ربیحاوی و ویدا مشایخی در این شماره باران منتشر شده است.

شهین سراج (بهار و رضا شاه)، بهروز شیدا (مفهوم تبعید در سه فیلم داریوش مهرجویی)، علی طایفی (نگرش ایرانیان ساکن ایران و امریکا به روابط جنسی)، منوچهر اردلان (اندیشه‌های عدالت‌جویانه)، اردشیر سراج (معرفی روی اندرشون، کارگردان صاحب‌سبک سوئدی) و مصطفی گلستانی و ابوالقاسم گلستانی (طرح داستان) شش نویسنده‌ای هستند که با عناوین که در برابر نام آنها درج شده، بخش مقالات فصلنامه باران را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش «اندیشه»، احمد علوی در مقاله‌ای با عنوان «ایستایی فلسفه در ایران» به اندیشه‌های توماس هابز و صدرالدین شیرازی پرداخته است.

فصلنامه‌ باران در آمریکا و اروپا منتشر و توزیع می‌شود و اشتراک سالانه آن در اروپا معادل ۳۵۰ کرون و در آمریکا و کانادا، ۴۵۰ کرون سوئد است.

فصلنامه باران ۳ یا ۴ شماره در سال منتشر می‌شود و به گفته روابط عمومی آن، برای ادامه‌ انتشار، نیاز به افزایش تعداد مشترکان دارد.

اطلاعات بیشتر را درباره چگونگی دریافت نشریه می‌توانید از طریق پست الکترونیکی این فصلنامه جویا شوید: info@baran.st


بخش اخبار کتاب زمانه از ناشران و نویسندگان دعوت می کند خبر تازه‌های کتاب خود را برای زمانه بفرستند: books@radiozamaneh.com
در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «مائو؛ داستان ناشناخته»