تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ممنوعیت کاربرد عناوین تحصیلی در ادارات ایران»

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت که محمود احمدی‌نژاد یک روز پس از صدور دستوری مبنی بر ارزیابی مدرک تحصیلی مدیران دولتی از سوی وزارت علوم، با صدور بخشنامه‌ای دیگر درج عناوین تحصیلی در نامه‌های اداری را ممنوع اعلام کرده است.

این روزنامه در شماره امروز شنبه خود به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، نوشته است: «دولت طی بخشنامه‌ای به کار بردن عناوین "دکتر"، "مهندس" و سایر القاب مشابه را در نامه‌های دولتی ممنوع اعلام کرد.»

روزنامه اعتماد گزارش مزبور را به نقل از فردی که وی را نزدیک به دولت معرفی کرده، منتشر کرده است.

به گفته این مقام نزدیک به دولت، در بند دیگری از این بخشنامه آمده است: «در گفت وگوهای روزمره ادارات دولتی، دیگر کسی حق ندارد از عناوین مذکور برای مخاطب قرار دادن دیگران استفاده کند.»

پیشتر علی اکبر جوانفکر مشاور ارشد رئیس جمهور اعلام کرده بود که دولت به زودی بخشنامه‌ای را ابلاغ خواهد کرد که «به این حرف و حدیث‌ها خاتمه می‌دهد.»

گزارش روزنامه اعتماد تاکنون از سوی دولت با واکنشی روبرو نشده است.

جنجال بر سر مدارک تحصیلی مدیران جمهوری اسلامی از ماه گذشته پس از مشاجرات در خصوص صحت مدرک تحصیلی علی کردان وزیر کشور جدید دولت احمدی‌نژاد در مجلس آغاز شد.

این جنجال‌ها با دستور هفته گذشته رئیس‌ جمهور مبنی بر ارزیابی مدارک تحصیلی برخی مدیران دولتی وارد فاز جدیدی شده است.

این در حالی است که تحقیقات مجلس و وزارت علوم در مورد صحت مدرک تحصیلی علی کردان وزیر جدید کشور که دانشگاه آکسفورد آن را تائید نکرده، همچنان ادامه دارد.

مقامات وزارت علوم پیش‌بینی کرده‌اند که ارزیابی مدرک تحصیلی وزیر کشور به زودی انجام بگیرد. هنوز معلوم نیست که نتایج این تحقیقات منشتر خواهد شد یا نه؟

خبرگزاری مهر هفته گذشته به نقل از منبعی آگاه اعلام کرده بود که مدرک علی کردان از سوی وزرات علوم تائید شده، گزارشی که چند ساعت بعد از سوی محمدمهدی زاهدی وزیر علوم تکذیب شد.

برخی نمایندگان مجلس هشتم اعلام کرده‌اند که در صورتی که گزارش‌ها مبنی بر جعلی بودن مدرک آقای کردان تائید شود وی باید از مقام خود کناره‌گیری کند.

علی کردان که ماه گذشته جایگزین مصطفی پور محمدی در وزارت کشور شده، قرار است سال آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری دهم را برگزار کند.

نظرهای خوانندگان

آیا این ممنوعیت شامل القاب حضرات آیات و حجج و ائمه جماعات نیز می شود؟ القابی مانند آیت الله، حجت الاسلام، حجت الاسلام والمسلمین و غیره.

-- میرزا ، Aug 30, 2008 در ساعت 12:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)