تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سردار جزایری: حمله به ایران آغاز جنگ جهانی است

مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با بیان این‌که برخورد قهرآمیز با ایران موجب پدیدار شدن چالش عظیم جهانی خواهد شد، هرگونه حمله نظامی به خاک ایران را آغاز جنگ جهانی دانست.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری مهر، سردار جزایری آنچه «زیاده خواهی‌های لجام گسیخته هیئت حاکمه آمریکا و صهیونیزم جهانی» نامیده را نیز، عامل نزدیک شدن رفته رفته جهان به لبه پرتگاه توصیف کرده است.

این مقام عالی‌ رتبه نظامی گفت که ایران را نمی‌توان «با تهدید و یا جنگ از میان برداشت چرا که جایگاه آموزه های انقلاب اسلامی در دلها و قلبها جای دارد.»

سردار جزایری هم چنین تهددید کرد که در صورت بروز هرگونه جنگی بر ضد ایران «قبل از هر چیز رژیم‌های عاریتی و جعلی از میان برداشته خواهند شد.»

منظور وی از رژیم‌های جعلی ظاهرا رژیم اسرائیل است که ایران از زمان انقلاب اسلامی سال 1357 آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

اسرائیل یکی از مخالفین سرسخت ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در ایران است و برای توقف این فعالیت‌ها استفاده از گزینه نظامی را رد نمی‌کند.

تهدید‌ها در خصوص عواقب احتمال وقوع جنگ علیه ایران در حالی بیان می‌شود که مصطفی محمدنجار وزیر دفاع ایران نیز اعلام کرده است: «هر کشوری به هر نحوی به ایران تعرض کند، آن‌جا به گورستان دشمن تبدیل خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای محمد نجار افزوده که آمریکا و اسرائیل بهتر است به جای تهدید به فکر مرتفع کردن «مشکلات» خود باشند.

در تحولی دیگر، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین جدید فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز به خبرگزاری فارس گفته است: «ما کشوری نیستیم که هیچگاه شروع کننده حمله‌ای باشیم بلکه توان تهاجمی ما در راستای دکترین دفاعی و بازدارندگی به کار گرفته می‌شود.»

این مقام بلندپایه ارتش، در عین حال افزود که برخی از تجهیزات نظامی ایران هنوز پنهان مانده‌اند و در صورت بروز جنگ، توانائی و توانمندی خود را نشان خواهند داد. وی توضیح بیشتری درباره این تجهیزات نداد.

تیرماه سال‌جاری، سپاه پاسداران برای نشان دادن توان دفاعی‌ خود، مانوری سه روزه را در منطقه خلیج‌فارس آغاز کرد. برخی مقامات نظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که در صورت وقوع جنگ علیه ایران، توانائی آن را دارند که بسیاری از پایگاه‌های آمریکایی مستقر در خلیج‌فارس را هدف موشک‌ قرار دهند.

ایران و غرب بر سر فعالیت‌های هسته‌ای تهران سال‌هاست که درگیر مناقشه‌ای شده‌اند که تاکنون نتیجه آن سه دور اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی بوده است.

غرب بیم آن دارد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر به ساخت سلاح هسته‌ای از سوی این کشور شود، اما تهران اعلام کرده که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و قصد ندارد سلاح هسته‌ای بسازد.

نظرهای خوانندگان

کاشکی کسی میتوانست ترکیب "انقلاب اسلامی" را معنی کند. نمونه دیگری از یک جامعه مقلد و خود عظیم بین.

-- بدون نام ، Aug 30, 2008 در ساعت 01:46 PM

آمریکا همیشه به کشورهای ضعیف حمله کرده و در مقابل کشورهای دیگر احتیاط میکند و فقط یکی را به جان دیگری می اندازد و از آب گل آلود ماهی میگیرد
افراد دیوانه و ساده لوحی چون صدام ، طالبان ، حزب بعث ، رئیس جمهور گرجستان و رهبر صربستان هستند که همیشه گول خورده و به کشورهای همسایه خود حمله میکنند و زمینه را برای حضور آمریکا فراهم میکنند
آمریکا نیز در این آب گل آلود اسلحه میفروشد و دور از چشم افکار عمومی جهان به کارهای خلاف انسانیت دست میزند
جالب اینجاست آمریکا که این کشورها را به جان هم انداخته معمولا برای ادامه دشمنی از یکی از طرفین حمایت میکند و با پایان جنگ خود وارد عمل شده و کشور طرف حمایتش که حالا ضعیف شده نابود میکند
شیطان بزرگ بهترین صفت این رفتار آمریکاست

-- سعید ، Aug 31, 2008 در ساعت 01:46 PM

اینکه سردار فلانی و بهمانی چه گفته چیز عجیبی نیست .
ژنرالهای عراقی هم قبل از حمله آمریکا چنین تهدیدات و گنده گو... هایی زیاد میکردند.

-- مهدی ، Aug 31, 2008 در ساعت 01:46 PM

جناب سعید جان هیچ گربه ای در تاریخ محض رضای خدا موش نگرفته... منتهی بعضی گربه ها اندازه ببر هستند بعضی اندازه موش هم نیستند!
تازه بعضی گربه ها بچه های خود را گاهی جای موش میگیرند... (گربه های جمهوری اسلامی)

-- هادی ، Aug 31, 2008 در ساعت 01:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)