تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نمایشگاه نقاشی «گیزلا وارگا سینایی» و دختران «امید مهر»

نمایشگاه نقاشی گیزلا وارگا سینایی با همکاری بنیاد امید مهر، از روز شنبه ۹ شهریور تا دوشنبه ۱۱ شهریور در نگارخانه دی برگزار می‌شود.

گیزلا وارگا سینایی؛ نقاش معاصر مجار- ایرانی، در این نمایشگاه نتیجه کارگاه‌های نقاشی‌اش را با دختران بنیاد امید مهر، به نمایش خواهد گذاشت.

درآمد حاصل از این نمایشگاه که در آن ۳۷ اثر به فروش می‌رسد، برای کمک به برگزاری کارگاه‌های مشابه برای دختران دیگر، توسط بنیاد امید مهر هزینه خواهد شد..


گیزلا وارگا سینایی؛ نقاش معاصر مجار- ایرانی

بنیاد امید مهر مؤسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که به دختران در معرض آسیب، حرفه‌آموزی و مهارت‌یابی آموزش می‌دهد.

این دختران با گذراندن کلاس‌هایی مثل خیاطی، کامپیوتر، خلاقیت، آشپزی، حسابداری و ... تلاش می‌کنند تا شرایط دشوار زندگی‌شان را با آموختن حرفه، و وارد شدن به بازار کار تغییر دهند.

گیزلا وارگا سینایی، پیش از این نیز با برگزاری نمایشگاه مشابهی که نتیجه کار کارگاهی‌اش با بیماران سرطانی بود.

به نفع بیماران سرطانی و نیز به نفع برنامه کمک به کودکان گرسنه (برنامه جهانی غذای سازمان ملل) نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده بود.


این نمایشگاه ۹ تا ۱۱ شهریور برقرار خواهد بود

او همچنین در چندین کشور کار آموزش به کودکان و زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب را دنبال کرده و با برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار ایشان، توجه عموم را برای کمک به آنها جلب کرده‌است.

کارگاه‌های نقاشی او همچنین نوعی هنر- درمانی است برای کمک به کسانی که برای تغییر شرایط زندگی شان نیاز به تغییر شرایط روحی دارند و نقاشی‌ها همه در چارچوب «ماندالا» ترسیم شده‌اند.

ماندالا یک نماد هنری برگزفته شده از آیین‌های مذهبی- شرقی (تبت) است. به گفته گیزلا، نقش‌های ماندالا که از تکرار موتیف‌ها در دایره‌ای که در یک مربع قرار دارد، درست می‌شود، به خاطر نیاز به دقت و حوصله زیاد و در عین حال ساده بودن، تأثیر خیلی خوبی بر افراد می‌گذارد و به آنها تمرکز، امید و اعتماد به نفس می‌دهد.

این نمایشگاه از شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (نیاوران- ابتدای پاسداران- تنگستان چهارم- کوچه ناز۱- بن بست ترانه- پلاک ۳) برپاست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)