تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایرنا بازداشت علیرضا ثقفی را تکذیب کرد

خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شد که عليرضا ثقفی خراسانی، عضو كانون نويسندگان در حال حاضر آزاد بوده و در منزل شخصی خود اقامت دارد.

این خبرگزاری این خبر را به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده است. این منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا مدعی شد که خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه ثقفی در بند ‪ ۲۰۹‬ زندان اوين به سر می‌برد، «كذب» است.

با این حال هنوز هیچ مقام رسمی به رد یا تأیید این خبر واکنش نشان نداده است.

پیش از این گزارش‌ها از بازداشت علیرضا ثقفی خراسانی، روزنامه‌نگار و عضو کانون نویسندگان، و فقدان اطلاع روشن از وضعیت او حکایت داشت.

بی‌اطلاعی از سرنوشت این روزنامه‌نگار از زمانی آغاز شد که وی پس از احضار تلفنی و مراجعه به دفتر پیگیری‌های وزارت اطلاعات واقع در خیابان صبای شمالی (چهار راه ولیعصر) تهران ناپدید شد و مقامات این دفتر اعلام کردند که آقای ثقفی تحت بازداشت آنها نیست.

وی پس از آن‌که نگرانی‌ها از ناپدید شدن وی افرایش یافت، در تماسی کوتاه با خانوداه‌اش گفت که وی در زندان اوین به‌سر می‌برد.

کانون مدافعان حقوق کارگر نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که آقای ثقفی در زندان اوین به‌سر می‌برد.

آقای ثقفی خراسانی سردبیر مجله کارگری راه آینده بود که در فروردین ماه امسال با شکایت بخش مطبوعات وزارت ارشاد به دادسرای کارکنان دولت، پس از انتشار هشت شماره توقیف شد.

پرونده مجله راه آینده در شعبه شش بازپرسی دادسرای کارکنان دولت طرح و با احضار سردبیر مجله، حکم لغو مجوز مجله به وی ابلاغ شده بود


در همین رابطه:
بازداشت یک عضو کانون نویسندگان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)