تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اجرای کنسرت پل مک کارتنی در اسرائيل

پل مک‌کارتنی خواننده مشهور پاپ و از اعضای سابق گروه بيتل‌ها اعلام کرد که در ماه سپتامبر در تل آويو برنامه اجرا می‌کند.

اين کنسرت که روز ۲۵ سپتامبر در تل‌آويو برگزار می‌شود، نخستين کنسرت يکی از اعضای گروه بيتل‌ها در اين کشور خواهد بود.


پل مک‌کارتنی در ماه سپتامبر به تل‌آویو می‌رود

پیشتر و در اواسط دهه ۶۰ میلادی، بيتل‌ها اجرای کنسرتی را در تل آويو برنامه‌ريزی کرده بودند که هرگز اجرا نشد.

در آن زمان شايعات زيادی درباره علت اجرا نشدن اين کنسرت در اسرائيل بر زبان‌ها افتاد که قوی‌ترين آن اين بود که دولت اسرائيل به خاطر تاثيرگذاری منفی گروه بيتل‌ها بر ذهن جوانان از اجرای اين کنسرت جلوگيری کرده است.

اسرائيل هيچگاه توضيح روشنی درباره جلوگيری از اجرای کنسرت بيتل‌ها در تل آويو ارائه نکرد.


یکی از آخرین اجراهای مک‌کارتنی(ژوئیه ۲۰۰۸)/AFP

اما در اوايل امسال رون پروسور سفير اسرائيل در بريتانيا به ليورپول رفت و از بيتل‌ها برای سوءتفاهمی که پيش آمد عذرخواهی کرد.

سفير اسرائيل در نامه‌ای خطاب به بيتل‌ها نوشت: «شکی نيست که اين فرصت بزرگی بود که با جلوگيری از اجرای افرادی مثل شما که افکار يک نسل را شکل داديد، از دست رفت.»

براساس اعلام وب سايت پل مک کارتنی، اين کنسرت، اين فرصت را به اسرائيلی‌ها می‌دهد تا يک شب را با موسيقی آنها تجربه کنند، چيزی که سال‌ها انتظار آن را کشيده‌اند.


بیتل‌ها در دهه ۶۰ هم قرار بود در اسرائیل کنسرت داشته باشند

به گزارش سی ان ان اجرای اين کنسرت حدود ۱۰ ميليون دلار هزينه خواهد داشت و برگزارکنندگان اميدوارند که برايشان بازده مالی داشته باشد.

بر اساس گزارش سی ان ان از اورشليم، اين کنسرت يکی از بزرگترين کنسرت‌های اجرا شده در خاک اسرائيل خواهد بود و باعث می‌شود خوانندگان ديگر نيز برای اجرای کنسرت به اسرائيل بيايند.

در يکی از وب سايت‌ها قیمت بليط اين کنسرت بين ۱۳۹ تا ۴۲۶ دلار اعلام شده است.

پل مک کارتنی و رينگو استار تنها بازماندگان گروه چهارنفره بيتل‌ها هستند. جان لنون در ۱۹۸۰ بر اثر تيراندازی يکی از طرفداران ديوانه‌اش کشته شد و جرج هريسون نيز بر اثر بيماری سرطان در سال ۲۰۰۱ درگذشت.

نظرهای خوانندگان

بخاطر داشته باشیم که دهه ۶۰ کشور اسرائیل با امروز ان اصلأ قابل مقایسه نیست بویژه از لحاظ مالی ( دولتی و یا خصوصی ) . من بخاطر دارم در ان سالها در اسرائیل اینگونه شایع شده بود که خروج سرمایه کشور ، انهم با ان مقدار که هر سنت ان در ان زمان برای ان کشور بسیار حیاتی بشمار میامد ، دلیل عدم اجازه دولت به بیتلها برای اجرای کنسرت در ان کشور بوده است . این حداقل دلیل ( ظاهری ) است که من انرا بخاطر میاورم ، غیر از اینش را ?!!.

-- داوید ، Aug 28, 2008 در ساعت 11:09 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)