تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

راه‌اندازی خط تولید زیردریایی نیمه‌سنگین ایران

ایران اعلام کرد که خط تولید زیردریایی نیمه سنگین قائم را از امروز دوشنبه آغاز کرده است.

اداره تبلیغات وزارت دفاع جمهوری اسلامی، زیردریایی قائم را در کلاس نیمه‌سنگین، از قابلیت حمل و پرتاب انواع اژدر، موشک‌های زیرسطحی و جابجایی نیروهای عملیات ویژه معرفی کرده است.

در این گزارش اشاره‌ای به دیگر خصوصیات این زیر دریایی نشده است.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزای‌ها، سردار مصطفی محمدنجار وزیردفاع جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح خط تولید این زیردریایی در تهران گفت: «ایران با تولید قدرت بازدارنده و با اقتدار کامل حافظ امنیت آبراه استراتژیک تنگه هرمز بوده و امنیت این آبراه حیاتی را برای خود و همه کشورهای منطقه حائز اهمیت می‌داند.»

این در حالی است که مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که در صورت به خطر افتادن منافع ایران، این کشور آب‌راه استراتژیک هرمز را خواهد بست.

فرماندهان نظامی آمریکا مستقر در خلیج فارس در واکنش به این تهدیدات اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد ایران دست به چنین اقدامی بزند.

حدود ۴۰درصد جریان نفت جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند که گذرگاه آبی با عرض کم در دهانه خلیج فارس است و ایران را از شبه جزیره عربستان جدا می‌کند.

ناوگان پنجم آمریکا در تیرماه امسال اعلام کرده که آمریکا و متحدانش به ایران فرصت مختل کردن کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس را که گذرگاه آبی انتقال نفت از بزرگترین مناطق صدور نفت خام در جهان است، نخواهند داد.

آغاز به‌کار خط تولید زیر دریایی قائم در حالی اعلام می‌شود که دو روز پیش از این امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از ورود یک زیر دریایی جدید به ناوگان زیرسطحی این کشور به نام غدیر خبر داده بود.

به گفته آقای سیاری «با ورود زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان زیر سطحی جمهوری اسلامی ایران، توان حراست، دفاع و مراقبت نیروهای مسلح در زیر آب افزایش خواهد یافت.»

نظرهای خوانندگان

this submarine " ghaem" along with the thorpedo they have made with another arabic name "hoot" are going to defend our forever "persian" golf ?

-- amir ، Aug 25, 2008 در ساعت 11:56 AM

In zirdaryayiha zire ab ham mireh

-- Nam ، Aug 28, 2008 در ساعت 11:56 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)