تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

باهنر: دولت کوتاه نیاید، دعوا می‌شود

محمدرضا باهنر نایب رئیس‌ مجلس هشتم در اظهاراتی کم‌سابقه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران را تهدید کرد در صورتی که اقدام به برکناری رئیس سازمان میراث فرهنگی نکند، باید در انتظار «دعوا» باشد.

منظور آقای باهنر، اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که اظهاراتش در مورد دوستی با مردم اسرائیل خشم محافظه‌کاران را برانگیخته است.

محافظه‌کاران طی دو هفته گذشته خواستار برکناری وی شده‌اند، خواسته‌ای که آقای احمدی‌نژاد به آن توجهی نکرده است.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری مهر، محمدرضا باهنر در تهدیدی کم سابقه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «ما هراس از این داریم که اگر دولت مقاومت کند دعوا شود.»

این شدید‌ترین و تندترین تهدیدی است که یک نماینده محافظه‌کار در برابر اظهارات رحیم مشایی و ضرورت برکناری وی از مقامش ایراد کرده است.

آقای باهنر که شب گذشته در جمع فعالان مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سخن می‌گفت، افزود: «اگر رئیس‌جمهور، این معاون خود را تعویض نکند ممکن است به نوعی دعوا شود.»
وی در عین حال گفت که مجلس از لحاظ قانونی نمی‌تواند معاونان رئیس‌جمهور را برکنار کند، اما از قدرت سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا این اتفاق تکرار نشود.

در اعتراض به بی اعتنایی محمود احمدی‌نژاد به درخواست‌ها برای برکناری رحیم مشایی، روز گذشته حسن غفوری‌فرد یک نماینده دیگر محافظه‌کار تهدید کرد که ممکن است به‌خاطر این مسئله رئیس‌جمهور به مجلس فراخوانده شود.

آقای باهنر در خصوص این مورد گفت که مجلس تلاش خواهد کرد چنین اتفاقی نیفتد، اما «اگر دولت کوتاه نیاید و نمایندگان فشار بیاورند از نظرقانون ملزم به اجرای این مورد هستیم.»

در صورت سئوال نمایندگان از رئیس‌جمهور، برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود که رئیس‌جمهور این‌گونه به مجلس فراخوانده می‌شود.

طرح سئوال از رئیس‌جمهور باید به امضای ۷۵ نماینده مجلس برسد.

نمایندگان محافظه‌کار مجلس در حالی رئیس‌جمهوری ایران را تهدید به سئوال می‌کنند که آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته باردیگر از اقدامات دولت نهم حمایت کرده است.



شکایت رحیم مشایی از شایعه پردازان
واکنش تند مجلس ایران به اظهارات مشایی
مشایی به مجلس فراخوانده شد
لاریجانی: «با مردم اسرائیل دوست نیستیم»
تأکید مجدد رحیم‌مشایی بر دوستی مردم ایران و اسراییل
انتقاد از اظهارات رحیم مشایی درباره مردم اسراییل
تمجید معاون احمدی‌نژاد از مردم اسرائیل و آمریکا

نظرهای خوانندگان

تداوم نظام است که دیریا زود به دعوای واقعی منجر خواهد شد نه ماندن این باهنر و ان بی هنر.

-- بدون نام ، Aug 24, 2008 در ساعت 11:08 AM

این اقای رحیم مشایی می خواست یه کم معروف بشه وبگه که ما ایرانیا مهربانیم که ماشاله یه روز هم نگذشت که سیاسیون نظام نشان دادن که چقدر ما با فرهنگیم.رییس جمهور اگه معاونش را برکنار کنه چی جواب عروسش را بده.انشاله سایه تان از سر ملت بدبخت برداشته بشه

-- ملت بدبخت ، Aug 24, 2008 در ساعت 11:08 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)