تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مدال طلای المپیک زن ایرانی با تیم واترپلوی هلند

بیوراکن حقوردیان بازيكن ايرانی‌تبار تيم واترپلوی زنان هلند، توانست در مسابقات واترپلوی المپیک پکن به همراه تيم ملی هلند به قهرمانی و مدال طلای این رشته دست یابد.

تیم زنان واترپلوی هلند روز پنجشنبه موفق شد تیم آمریکا قهرمان جهان و قهرمان پیشین المپیک را ۹ بر ۸ شکست دهد و مدال طلا بگیرد.


بیوراکن حقوردیان بازیکن ایرانی تیم ملی واترپلوی هلند/AFP

این در حالی بود که زنان هلند تنها در ۳ دقیقه اول بازی ۴ بر صفر پیش افتاده بودند و تیم قدرتمند آمریکا را در شوک فرو بردند. آخرین گل پیروزی هلند در ۴۵ ثانیه مانده به پایان این رقابت به ثمر رسید.

بیوراکن حقوردیان از بازیکنان ترکیب اصلی تیم هلند، دختر خانواده‌ای ایرانی-ارمنی است که پیش از این موفق شده بودند به عنوان پناهنده ساکن هلند شوند و حال فرزندشان یکی از موفق‌ترین چهره‌های ورزشی این کشور است.

خانم حقوردیان متولد ۱۹۸۵ است و از سال ۲۰۰۰ عضو تیم ملی جوانان واترپلو، از سال ۲۰۰۲ کاپیتان این تیم و به دنبال آن از سال ۲۰۰۴ عضو تیم ملی هلند است.

وی فعالیت خود در این رشته را از باشگاهی در شهر محل سکونتش لایدن آغاز کرد، در سال ۲۰۰۵ قراردادی با تیم یونانی Ethnikos Piraeus در آتن بست و پس از آن با عقد قراردادی با تیم Polar Bears به هلند بازگشت و امسال با این تیم به قهرمانی باشگاه‌های هلند رسید.

خانم حقوردیان همچنین دانش آموخته رشته تعلیم و تربیت از دانشگاه لیدن هلند است.

لحظات پایان مسابقه پایانی واترپلوی زنان المپیک پکن مملو از شادی تیم پیروز صحنه بود. به محض کشیده شدن سوت پایان این مسابقه، مربی و کلیه کادر فنی تیم هلند با لباس به داخل آب پریدند.


تیم‌ملی واترپلوی زنان هلند به هنگام کسب مدال/رویترز

بعد از مراسم اعطای مدال‌ها، دختران تیم واترپلو گزارشگر نامدار ورزشی هلند را که در حال مصاحبه زنده با تیم بود از فرط شادی به داخل استخر پرتاب کردند و با گرفتن میکروفون ادامه گزارش را خودشان به عهده گرفتند.

نکته‌ای که این روزها توجه جامعه خبری و ورزشی هلند را بسیار جلب کرده نتایج کسب شده توسط زنان هلندی در المپیک است.

بعد از چهارده روز از مسابقات المپیک ورزشکاران هلندی موفق شده‌اند تا این لحظه با پانزده مدال از جمله ۶ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۴ مدال برنز در مقام دهم جهان در مسابقات المپیک بایستند.

اما برندگان ۱۲ مدال از این ۱۵ مدال، زنان ورزشکار این کشور شانزده میلیونی هستند که هم در رشته‌های انفرادی و هم رشته‌های تیمی بسیار موفق عمل کرده‌اند.

لینک‌های مرتبط:
گزارش تصویری مسابقه نهایی/ حقوردیان در عکس اول، نفر پایین اول از سمت چپ


در همین رابطه:
گزارش تصویری مسابقه نهایی
صفحه بیوراکن حقوردیان در سایت رسمی المپیک پکن
عکس‌های بیوراکن حقوردیان در جام جهانی ملبورن ۲۰۰۷
مصاحبه پیش از اعزام به مسابقات با خبرنگار هلندی به‌همراه ترجمه انگلیسی

نظرهای خوانندگان

قهرمان پیشین المپیک را ۸ بر ۹ شکست دهد
jaie 9 o 8 ro avaz konid!!


--
زمانه: سپاس، تصحیح شد. :)

-- Narges ، Aug 23, 2008 در ساعت 03:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)