تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ووگن: کار کردن برای بی‌بی‌سی ديگر افتخاری ندارد

سر تری ووگن از گويندگان و مجريان مشهور بی‌بی‌سی در گفتگويی صريح با مجله ريديو تايمز (Radio Times) گفته که کارکنان بی‌بی‌سی ديگر از کارشان احساس غرور نمی‌کنند.

به گفته آقای ووگن، بی‌بی‌سی ديگر جايگاه خود را به عنوان يکی از بهترين رسانه‌های جهان، نزد کارکنانش از دست داده است.


تری ووگن مجری توانایی بی‌بی‌سی، بعد از سال‌ها قصد کناره‌گیری دارد

تری ووگن که ايرلندی است و يکی از تواناترين و مطرح‌ترين مجريان و گويندگان راديو و تلويزيون بی‌بی‌سی است، در اين گفتگو که به مناسبت هفتاد سالگی‌اش صورت گرفته، ادعا کرده که ديگر کارکردن برای بی‌بی‌سی، ارزش و اعتبار گذشته را ندارد.

به گفته آقای ووگن، ديگر آن «دقت و تعهد» سابق که هميشه در بی‌بی‌سی وجود داشت، در اين رسانه وجود ندارد.

به گفته آقای ووگن، «وقتی من کارم را با بی‌بی‌سی شروع کردم، کسانی که برای بی‌بی‌سی کار می‌کردند، می‌دانستند که درآمدشان به اندازه تلويزيون‌های تجاری ديگر نيست؛ اما آن‌ها راضی بودند که حداقل دارند با يکی از بهترين (اگرنه بهترين) رسانه‌های جهان کار می‌کنند.»

آقای ووگن به خاطر می‌آورد که وقتی برای اولين بار نوار ضبط شده‌اش را برای بی‌بی‌سی فرستاد، مرتکب اشتباه بزرگی شد چرا که يادش رفت نوار را به اولش برگرداند (يا به اصطلاح سرکند) اما کسی که در بی‌بی‌سی مسئول اين کار بود، نوار را به اولش برگرداند.

به گفته وی، «اگر من امروز به عنوان يک جوان ايرلندی می‌خواستم با بی‌بی‌سی کار کنم، آن‌ها حتی ممکن بود به نوار من گوش ندهند، چه برسد به اينکه آن را به اولش برگردانند.»

به اعتقاد آقای ووگن، آن تعهد و دقت قديمی اکنون ناپديد شده و ديگر وجود ندارد.

تری ووگن از دهه شصت با راديو بی‌بی‌سی ۲ همکاری داشته متذکر می‌شود که مجریان رادیو ۲ بی‌بی‌سی که متوجه جوانان است، طوری اجرا می‌کنند که هیچ شخصیتی از خود آنان در کارشان دیده نمی‌شود.

آقای ووگن از نظر مردم بريتانيا و ايرلند به عنوان يک گنجينه ملی شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۵ از سوی ملکه بريتانيا لقب سر و شواليه را دريافت کرده‌است.

ووگن در این گفتگوی صریح تأیید کرده است که بعد از ۳۷ سال از مجری‌گری یوروویژن کناره‌گیری می‌کند.

تاپ گير (Top Gear)، ويک آپ تو ووگن (Wake Up to Wogan) و يورو ويژن (Euro Vision) از جمله معروف‌ترين برنامه‌های تلويزيونی و راديويی تری ووگن در بی‌بی‌سی بوده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)