تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تشریح وضعیت پرونده‌های سایت الف و بنی‌یعقوب

یک مقام قضایی دادگستری تهران، آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مربوط به وب‌سایت الف، زهرا بنی‌یعقوب و یک فرمانده سابق پلیس ایران را که پیش از این دستگیر شده بود، تشریح کرد.

تشریح وضعیت پرونده سایت الف
خبرگزاری ایسنا امروز دوشنبه به نقل از رضا جعفری سرپرست دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها در مورد روند رسیدگی به پرونده قضایی وب‌سایت الف نوشت: «این پرونده دارای شکایات متعددی است.»

پرونده این وب‌سایت در شعبه‌ دوازدهم دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

وب‌سایت الف هفته گذشته از سوی قوه‌قضائیه ایران به‌خاطر درج مطالبی در خصوص مدرک تحصیلی علی کردان وزیر جدید کشور مسدود شد.

احمد‌ توکلی رئیس‌مرکز پژوهش‌های مجلس که مسئولیت اداره این سایت را برعهده دارد روز گذشته در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی انسداد وب‌سایت الف را اقدامی «ظالمانه» دانسته است.

وضعیت پرونده زهرا بنی‌یعقوب
آقای جعفری همچنین در مورد رسیدگی به پرونده قضایی زهرا بنی‌یعقوب، پزشکی که دوسال پیش در همدان به طور مشکوکی در بازداشتگاه امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان جان خود را از دست داده است، گفت: «پدر وی به همراه دو تن از وکلایش به شعبه‌ اول دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها مراجعه و شکایتشان را مطرح کرده‌اند.»

پرونده زهرا بنی‌یعقوب ماه گذشته با درخواست خانوده‌اش برای پیگیری‌های بیشتر قضایی از استان همدان به تهران منتقل شده است.

زهرا بنی‌یعقوب، پزشک ۲۷ ساله که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی در یکی از روستاهای دور افتاده کشور بود، روز جمعه بیستم مهرماه سال ۸۵ ساعت ۱۰ صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امر به معروف به دلیل نامشخص بودن وضعیت تأهل، بازداشت و به ستاد منکرات منتقل شد.

دو روز بعد مأموران بازداشتگاه اعلام کردند که زهرا خود را در راهروی ‏طبقه دوم بازداشتگاه با استفاده از پارچه پلاکارد تبلیغاتی حلق آویز کرده و جان باخته است، ‏اما خانواده زهرا با اعتقاد به اینکه فرزندشان کشته شده است از مسئولان ستاد امر به معروف همدان شکایت کرده‌اند.

پرونده فرمانده سابق پلیس
براساس آنچه که سرپرست دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها اعلام کرده، پرونده ‌ یکی از فرماندهان سابق پلیس ایران نیز که سال گذشته به اتهام «سوءاستفاده از موقعیت شغلی و رفتار‌های غیر اخلاقی» بازداشت شده، در حال رسیدگی است.

سال گذشته رسانه‌های ایران اعلام کردند که یک فرمانده عالی‌رتبه پلیس شهر تهران به اتهام مسائل اخلاقی دستگیر شده است.

قوه‌قضائیه پس از گذشت ماه‌ها خبر بازداشت این مقام نظامی را تأیید کرد.

به گفته آقای جعفری «از آنجا که این پرونده نیازمند انجام کارهای کارشناسی و حسابرسی است، زمان‌بر شده است.»

سرپرست دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها درباره‌ آخرین وضعیت دو نماینده مجلس که به مسائل اخلاقی متهم شده‌اند، گفت: «پرونده‌ این دو نماینده در جریان رسیدگی است و قرار نهایی صادر نشده است.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)