تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از نتایج ضعیف ورزشکاران ایران در المپیک

دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران از ناکامی ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن انتقاد کرد و از هزینه ۸۰ میلیارد ریالی آماده‌سازی کاروان ورزشی ایران خبر داد.


احسان حدادی، پرتاب‌گر دیسک ایران

انتقاد از نتایج ضعیف کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک از سوی مسئولان ورزش این کشور، پس از آن شدت گرفته است که احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران که از امیدهای کسب مدال در این رشته به شمار می‌رفت، در دور مقدماتی از دور مسابقات حذف شد.

خبرگزاری‌ فارس امروز یکشنبه به نقل از علی کفاشیان اعلام کرد: «عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک، رضایت‌بخش نبوده است.»

آقای کفاشیان گفت که پیش‌بینی‌ها در خصوص کسب مدال در برخی رشته‌ها «غلط از آب درآمده است.»

با گذشت هفت روز از بازی‌های المپیک، کاروان ورزشی ایران تا کنون موفق به کسب مدال نشده است.

مسئولان ورزشی ایران امیدوار بودند که ورزشکارانی هم‌چون آرش میراسماعیلی در جودو، احسان حدادی در پرتاب دیسک، حمید سوریان در کشتی فرنگی و مرتضی سپه‌وند در بوکس بتوانند برای کاروان این کشور مدال کسب کنند.


علی کفاشیان، دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران

آقای کفاشیان افزود: «در مورد عملکرد برخی ورزشکاران مانند سوریان و حدادی که چندین دوره قهرمان جهان و آسیا شدند، باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و علت ضعف‌ها مشخص شود.»

این مقام کمیته ملی المپیک ایران در عین حال گفت که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در برخی رشته‌ها شده است و باید دلایل «این ناکامی‌ها» مشخص شود.

آقای کفاشیان اظهار امیدواری کرده که کاروان ورزشی ایران بتواند در روز‌های آینده مدال کسب کند.

نظرهای خوانندگان

گرفتن یا نگرفتن مدال در المپیک معیار درستی برای ارزیابی ورزشکاران ایرانی نیست زیرا در هر رشته ای که شرکت میکنید سه مدال وجود دارد و فقط سه نفر که برترین هستند آنرا در اختیار میگیرند بقیه بدون مدال برمی گردند . مسئله اینست که آیا ورزشکاران ایرانی با امکاناتی که در اختیار داشته اند انتظارات را برآورده کره اند یا خیر؟ مثلا تیم بسکتبال ایران در همه ی بازیها بجز بازی با استرالیا به نظر من بسیار خوب ظاهر شد . پس با امکاناتی که در اختیار داشت همخوانی دارد . یا حدادی با توجه به پارگی ماهیچه نمی توانست بهتر باشد . اما سوریان خارج از انتظار ظاهر شد می توانست بسیار بهتر از این باشد اما بدلیل نامناسب تمرین کردن و پس از یک باخت با کاهش روحیه روبرو میشود سوریان فکر میکرد المپیک هم مانند سایر میدانهاست و تمریناتش را در سطح تمرینات گذشته اش حفظ کرد اما در المپیک شاید یک ورزشکار بتواند یک یا دو بار شرکت کند به همین دلیل تمرینات را با برنامه ی دیگری انجام میدهند زیرا قهرمان المپیک سالها ماندگار و در بعضی مواقع جاویدان میشود مانند مرحوم تختی یا جوادی و ... اما امثال سوریان و فدراسیون هدایت گر اینها به این موارد توجه نمی کنند اگر فردی مثل رضا زاده مدال المپیک می گیرد فاصله ی وزنه هایش را با نفرات دیگر مقایسه کنید می بینید بسیار زیاد بوده است طور دیگری نمی توان مدال المپیک کسب کرد اگر رضا زاده دو بار مدال می گیرد بدلیل برنامه ریزی صحیح مربی خارجی اش است اگر به مربیان باند باز ایرانی واگذار میکردند در حد وزنه برداران سایر کشورها در المپیکها ظاهر میشد و از توان او به درستی استفاده نمی شد . مربیان ایرانی بدلیل فاصله ی زیاد با علم روز مربی گری توان برنامه ریزی علمی را ندارند بیشتر به تجربیاتی متکی هستند که کار آئی اش را سالهاست از دست داده است . مثلا در همین فوتبال نگاه کنید فردی مثل علی دائی که آدم تحصیل کرده ایست با استفاده از علم روز و انتخاب دستیارانی که با علم روز فوتبال آشنائی دارند تیم 20 درصدی ایران را تا حد تیم 100 درصدی ایران رسانده است اگر علی دائی از همه ی بازیکنان خوب استفاده میکرد و یا بکند میتواند تیم فوتبال ایران را دهها برابر قوی تر کند . در ورزش استفاده از همه ی ظرفیتها نیاز به مسلح بودن به علم روز دارد اگر تا دیروز حتی ورزشهای انفرادی به زور و فقط قدرت ورزشکار بستگه داشت امروز چنین نیست زیرا با استفاده از علم روز فقط ماهیچه هائی تقویت میشوند که نیاز آن ورزش است و سایر اندام دست کاری نمی شوند اگر تا دیروز ایرانیها در ورزشهای انفرادی مدال کسب میکردند امروز نمیتوانند زیرا متد تمرین و ورزش تغییر کرده است .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 17, 2008 در ساعت 12:36 PM

به نظر من سرمایه گذاری روی همچین تیمی اشتباهه.آقایون اگر این پول را برای یکنفر هزینه میکردند میتوانستند مایکل فلپس را به تبعیت ایران در بیارن که یک تنه 8 طلا میگیره و خودش یک تیمه!!

-- بدون نام ، Aug 18, 2008 در ساعت 12:36 PM

mamlekate eslami hame chizash bayad eslami bashad.
emam khomeini

-- بدون نام ، Aug 18, 2008 در ساعت 12:36 PM

آقايان كفاشيان و علي آبادي بايستي پاسخگوي افكار عمومي باشند. مسئوليت مستقيم تمام اين ناكامي ها متوجه اين دو نفر است.

-- بدون نام ، Aug 18, 2008 در ساعت 12:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)