تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نام ایران به فهرست ایمیل یاهو افزوده شد

پس از اعتراض گسترده کاربران و وبلاگ‌نویسان ایرانی، بار دیگر نام ایران به فهرست کشورهای مورد پشتیبانی در سرویس پست الکترونیک یاهو میل افزوده شد.

در حدود ۱۰ ماه پیش شرکت یاهو اعلام کرد که به دلیل تحریم ایران نمی‌تواند خدمات ایمیل را در اختیار کاربران ایرانی بگذارد و کاربران ایرانی برای ثبت نام در ایمیل یاهو باید نام کشور دیگری را برمی‌گزیدند.

اقدام یاهو باعث شد تا گروهی از وبلاگ‌نویسان و کاربران اینترنت پروژه‌ای را با نام «سلام ایمیل یاهو» در تارنمای «helloyahoomail.net» راه‌اندازی کنند.

هدف آن‌ها از طراحی چنین پروژه‌ای «درک تفاوت میان استفاده کاربران عادی و دولت» عنوان شده بود. به گزارش سایت فارسی‌زبان وین بتا، در این پروژه اطلاعاتی در مورد فرهنگ، تمدن کهن و مردم ایران ارائه شده بود؛ با این هدف که یاهو و دیگر تارنماهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نام کشور تاریخی ایران را به لیست‌های خود بازگردانند.

هم اکنون شرکت گوگل نیز به بهانه تحریم ایران بخش‌هایی از خدمات خود از جمله دانلود برخی نرم‌افزارها را برای کاربران ایرانی محدود کرده است.

شرکت یاهو (.Yahoo! Inc) شرکت معروف آمریکایی است که از جمله ماشین جستجوی اینترنتی آن معروفیت دارد. خدمات سرویس پست الکترونیکی یاهو به همراه «هات‌میل» مایکروسافت و «جی‌میل» گوگل، پیشرو خدمات رایگان اینترنتی در بازار جهانی اینترنت هستند.

نظرهای خوانندگان

تو این دوره زمانه تو سر سگ بزنی eamil مجانی میریزه بیرون ! که فرقی هم با یا هو نداره.

-- حمید ، Aug 16, 2008 در ساعت 12:03 PM

با سلام
به عنوان مدیر سایت "سلام یاهو"، باید شدیداً از حرکت شما در اعلام خبر غیرواقعی تعطیل شدن سایت "سلام یاهو" اظهار تاسف و انتقاد کنم.
متاسفانه این دروغ با توجه به 10 هزار بازدیدکننده‌ی روزانه‌ی سایت، یک اشتباه ساده‌ی خبری نبوده و رد پای غرض‌ورزی و تعمد در آن به وضوح دیده می‌شود.
بدینوسیله ضمن اظهار تاسف برای سایتی که ضمن دریافت بودجه‌ی دولتی هلند، خود را حرفه‌یی و بی‌طرف معرفی می‌کند، درخواست می‌کنم هرچه سریعتر نسبت به اصلاح این خبر اقدام کنید و به مخاطبان خود بگویید که به چه دلیل و بر چه اساس، برچیده شدن "سلام یاهو" را نتیجه گرفته و اعلام کرده‌اید.
متشکرم

-- کوروش ضیابری ، Aug 16, 2008 در ساعت 12:03 PM

اقا از ظهري كه جي ميل و ياهو قطع شده.

-- مخلص ، Sep 25, 2008 در ساعت 12:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)