تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه دانشجوی امیرکبیر آزاد شدند

منابع دانشجویی در ایران اعلام کرده‌اند که سه دانشجوی دانشگاه امیر‌کبیر پس از تحمل ۱۵ ماه حبس در زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری، سه عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هستند که از اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ تا هشت شب چهارشنبه ۲۳ مرداد به اتهام آن‌چه مقامات قضایی «تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، نشر اکاذیب و سایر اتهامات» عنوان کرده‌اند، در زندان به سر بردند.

وب‌سایت‌های امیرکبیر و ادوارنیوز امروز پنجشنبه با اعلام این خبر نوشته‌اند که آزادی این دانشجویان پس از پیگیری‌های مستمر خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس هم امروز به نقل از محمد علي دادخواه وكيل این سه دانشجو اعلام کرده که آنها به طور مشروط آزاد شده‌اند و عفوی شامل حال آنها نشده است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته هشت تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اتهام چاپ مطالبی با آرم نشریات انجمن اسلامی، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند که بعد‌ها پنج تن از آنان آزاد شدند، اما قوه قضائیه در آن زمان اعلام کرد که متهمان ردیف اول این پرونده قصابان، توکلی و منصوری هستند.

این سه دانشجو در این ۱۵ ماه همواره اتهاماتشان را رد و خواستار آزادی خود شده بودند.

۲۷ فروردین‌ماه امسال، قوه قضائیه ایران این سه دانشجو را جمعاً به ۷۸ ماه زندان محکوم کرد که با واکنش تند فعالان دانشجوئی مواجه شد.

پیشتر آذرماه سال گذشته، شعبه ۱۰۴۳ دادگاه عمومی تهران حکم تبرئه این سه دانشجو را صادر کرده بود. اما در پی اعتراض دادستانی به این حکم، شعبه ۴۴ دادگاه تجدید‌ نظر، با نقض حکم قبلی، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری را به ترتیب به ۳۰، ۲۶ و ۲۲ ماه زندان محکوم کرد.

از سال گذشته تاکنون گروه‌های حامی حقوق بشر از جمله دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک، فعالان دانشجوئی و خانواده‌های این سه دانشجو، با ارسال نامه‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مسئولان قضایی ایران، خواستار آزادی این دانشجویان شده بودند.

http://advarnews.info/university/7713.aspx
http://www.autnews.eu/archives/1387,05,00011380

نظرهای خوانندگان

آزادی این دانشجویان مایه مسرت است و خوشحالیم که آزاد شده اند اما آزادی مشروط این دانشجویان برایشان بسیار خطرناک است زیرا اینها آزاد شده اند تا مدارک بیشتری علیه اینان تهیه شود و مشروط بودن شمشیر دموکلسی خطرناک برای آنان است که کوچکتری حرکتی اتهامات و جرائم بسیاری را برایشان درست خواهند کرد .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 14, 2008 در ساعت 11:04 AM

خوب شد که این افشاگری علیه دکتر ازاله گر
" کردان" انجام شد که مرتضوی برای انحراف افکار عمومی از این موضوع ،راضی به آزاد کردن این سروهای استقامت بکند.

-- هاتف ، Aug 14, 2008 در ساعت 11:04 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)