تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

انتقاد از نتایج کاروان ورزشی ایران در المپیک
روزنامه اعتماد‌ملی در سرمقاله امروز خود با عنوان «المپیک ما و دیگران!» به بررسی نتایج کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک 2008 پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به کسب شش نشان طلا‌، یک نقره و یک برنز از سوی مایکل فلپس شناگر آمریکایی در المپیک یونان و کسب پنج طلا در المپیک 2008 چین می‌نویسد: «مایکل فلپس به تنهایی از سازمان و ساختار ورزش کشور با استعداد و ثروتمندی چون ایران پیشی گرفته و با 11 مدال طلا‌ از کل تاریخ ورزش ایران بیشتر مدال به دست آورده است.»

سرمقاله‌نویس اعتماد ملی می‌نویسد که مایکل فلپس و تمام ورزشکاران ایران، محصول عملکرد یک دولت در دوره‌ زمانی مشخصی نیستند.

این روزنامه در ادامه ازعملکرد و مواضع برخی از مسئولان ورزش جمهوری اسلامی انتقاد کرده و می‌آورد: «جناب رئیس‌ورزش صباحی پیش‌تر اعلا‌م داشته بود تا پایان سال 88 آماده برگزاری بازی‌های المپیک هستند! این اعتمادبه‌نفس ستودنی تنها مختص علی‌آبادی نیست، همه مدیران دولت نهم از چنین خصیصه‌ای برخوردارند.»

اعتماد‌ملی در پایان می‌نویدسد که اگر رئیس‌جمهوری ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک چین شرکت می‌کرد «بهتر می‌توانست به این امر مهم در صورت باقی ماندن در این پست مساعدت کند.»

واکنش به انتقاد هاشمی رفسنجانی از اقدامات اقتصادی دولت نهم
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «دوران مدارا؟!» به قلم حسین شریعتمداری نسبت به انتقاد اخیر هاشمی رفسنجانی از اقدامات اقتصادی دولت نهم واکنش نشان داده است.

سرمقاله‌نویس کیهان با تشکیک در نقل قولی که آقای هاشمی به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر این‌که باید با دولت نهم مدارا کرد، می‌نویسد:‌«از آنجا که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی میانه چندان خوبی با دولت ندارند، بدیهی است که اظهارات یک سوی ماجرا علیه سوی دیگر به تنهایی نمی‌تواند سندیت داشته و ملاک قضاوت باشد.»

این روزنامه می‌نویسد که حمایت آقای خامنه‌ای از دولت نهم فراتر از حمایت‌های وی از دولت‌های پیشین است «بنابراین چگونه می توان انتساب اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی به رهبرمعظم انقلاب درباره دولت نهم را پذیرفت؟»

کیهان در پایان می‌آورد: «متاسفانه جناب آقای رفسنجانی و یا برخی از رسانه‌ها عبارت "مدتی با این دولت مدارا کنید" را بگونه‌ای تفسیر کرده‌اند که گویی رهبر معظم انقلاب از ابتدا نظر مساعدی نسبت به دولت نهم نداشته‌اند! و به آقای رفسنجانی فرموده‌اند؛ مدتی مدارا کنید تا وقت مخالفت فرا رسد!»

نظرهای خوانندگان

اقای کروبی . از کوزه همان برون تراود که در اوست
رهبران دنیا را نگاه کن خوب ورزشکارانشان هم همانطوریند به رهبران ایران نگاه کن بخصوص به خودت نگاه کن والله ورزشکارهای ما یک سر و گردن از رهبرانمان بالاترند . اما ببین یک آمریکائی تعداد مدالهایش بیش از کل مدالهای ایران در المپیکهاست . خجالت بکشید .اما آقای علی ابادی هم درست میگوید چون مراسم المپیک در ایران چند روز دعای کمیل است ما هم که قاری زیاد داریم فقط کافی اونها رو به صف کنیم تازه علی آبادی اغراق کرده چون ده روز دیگر هم میتوانیم بر منکرش لعنت.
جناب آقای شریعتمداری کیهان هم باید بداند که خامنه ای طرفدار بی برو برگرد دولت نهم است اما این دولت انقدر بی کفایت است که آبروی خامنه ای را هم برده است و خودش فهمیده چی خورده . حالا میگه یک کم مدارا کنید تا من یک کم افسار احمدی نژاد رو بکشم و بخوبی و خوشی این دوره ی ننگین تمام بشه بعد شما ها هر کاری خواستید بکنید پس خامنه ای هم میداند چه گفته و رفسنجانی چه میگوید اگر بر خلاف آن بود آقای خامنه ای همان اطلاعیه ای را که برای آقای حسین شریعتمداری صادر کرد ه بود را هم برای رفسنجانی نیز صادر میکرد .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 14, 2008 در ساعت 09:28 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)