تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

صدور حکم دستگیری نخست‌وزیر سابق تایلند

دادگاه عالی تایلند دستور بازداشت تاکسین شیناواترا نخست‌وزیر سابق تایلند و همسرش را به دلیل خودداری از حضور در دادگاه و فرار از کشور، صادر کرد.

آقای شیناواترا و همسرش متهم به فساد مالی و تخلفات مالیاتی هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شیناواترا و همسرش که قرار بود برای تماشای مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک چین به پکن سفر کنند، به لندن گریختند.

آقا و خانم شیناواترا با وثیقه‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار از زندان آزاد شده بودند و با دریافت مجوزی ویژه، تنها برای سفر به پکن اجازه خروج از تایلند را داشتند.

آقای شیناواترا که سهامدار اصلی باشگاه فوتبال منچسترسیتی در بریتانیاست پس از اقامت در لندن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی و همسرش قصد بازگشت به تایلند را ندارند و در بریتانیا که «دموکراسی در آن، اهمیت بیشتری دارد، خواهند ماند».

بی‌بی‌سی نیوز نیز خبر داد که شیناواترا اتهامات خود را به دشمنانش که در تلاش برای کنارگذاشتن وی از سیاست هستند، نسبت داده است.

وی در این بیانیه دست نویس از مردم تایلند به خاطر تصمیمش برای زندگی دربریتانیا عذرخواهی و اظهار امیدواری کرد که مثل بقیه اهالی تایلند، در این کشور بمیرد.

شیناواترا شش ماه پیش برای آنچه اثبات بی‌گناهی خود نامید به تایلند سفر کرد و گفت که قصد بازگشت به سیاست را ندارد.

وی در سال ۲۰۰۶ با کودتای نظامی از کار برکنار شده بود.

تحلیلگران معتقدند تصمیم شیناواترا برای اقامت در بریتانیا به منزله پایان قدرت وی نیست و نخست‌وزیر مخلوع تایلند قطعا از نفوذ خود برای تاثیر بر سیاست داخلی این کشور استفاده خواهد کرد.

با این حال خروج وی از کشور امیدواری‌ها را برای کاهش تنش‌های سیاسی تایلند میان هواداران و مخالفان او افزایش داده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)