تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست عزت‌الله انتطامی برای توقف اعدام یک جوان

یک هنرپیشه مشهور در ایران خواستار توقف حکم اعدام جوانی شد که با ارتکاب به قتل در سن زیر ۱۸ سال، از سوی قوه قضائیه به قصاص محکوم شده است.

عزت‌الله انتطامی که شبه گذشته در کنسرت شهرام ناظری و گروه مولوی در کاخ نیاوران در شمال تهران حضور یافته بود با طرح این درخواست، گفت که این نوجوان در آستانه اعدام قرار گرفته است.

آقای انتظامی هیچ اشاره‌ای به نام این فرد نکرد، اما گفت که این نوجوان به هیچ وجه با قصد قبلی مرتکب قتل نشده است.

این هنرپیشه مشهور ایران از کسانی که برای حضور در کنسرت شهرام ناظری جمع شده بودند، خواست که برای تأمین مبلغ خون‌بهائی فردی که کشته شده به مجرمی که توان پرداخت آن را ندارد کمک کنند.

آقای انتظامی درعین حال اعلام کرد، کسانی که تمایل دارند به این فرد کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۷۱۷۸۶۵ بانک ملی، شعبه باغ فردوس، به نام مشترک کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی و عزت الله انتظامی واریز کنند.
براساس قوانین جمهوری اسلامی در صورتی که فردی مرتکب قتل شود، خانواده مقتول به ازای دریافت مبلغی می‌توانند از حق قصاص فرد مجرم گذشت کنند.

براساس گزارش‌ها در زندان‌های ایران بیش از ۱۰۰ نوجوان که مرتکب قتل شده‌اند در انتظار اجرای حکم اعدامشان هستند.

اتحادیه اروپا و نهاد‌های فعال حقوق‌بشری داخلی و بین‌المللی بارها از مقامات ایران خواسته‌اند که به اعدام‌ها در این کشور پایان دهند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارش سالیانه خود اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی با ۳۱۷ مورد اعدام پس از چین بیشترین استفاده را از مجازات اعدام به عمل آورده ‌است.

گزارش سالانه عفو بین‌الملل هم‌چنین از افزایش قابل توجه اعدام‌ها در ایران در مقایسه با سال ۲۰۰۶ که ۱۷۷ فقره بود، حکایت دارد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، جرایمی هم‌چون قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق کلان مواد ‌مخدر، تجاوز به عنف و اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی، مجازات اعدام دارد.

نظرهای خوانندگان

afarin, afarin, khosh-halam ke 1 honarmand irani ham warede arse shod wa dahane khod ra baraye edalat khahi baz kard. afarin, be rasti ke joz-e in ham entezar nemiraft. omidwaram ke hame ma mardome Iran be hamrahe honarmandaneman boland shawim.roozhaye sakhti ra poshte sar gozashtim, be rasti ke ehtiyaj be zaman dashtim ta ghadri in zakhmha eltiyam yaband, wali kam kam waghte an shode.

-- jasamin ، Aug 11, 2008 در ساعت 11:16 AM

ایکاش بیشتر عزت داشتیم

-- علی ، Aug 11, 2008 در ساعت 11:16 AM

زنده باشی آقای انتظامی

-- ايرانی ، Aug 12, 2008 در ساعت 11:16 AM

یک نصیحت گدرانه به جوانان ایرانی
از این به بعد اول نگاه به جیب و پول خود بکنید بعدا آدم بکشید. آخه تو که پولش را نداری چرا آدم میکشی پسرجان! این کار مال آدم های پولدار است نه هر گدا گشنه یی مثل من و تو. ما باید آرزو کنیم که کشته شویم و آنهم به دست آدم های پولدار تا بدون برو برگرد یک پول قلمبه تثار پدر و مادرمان بشود که در این روزگار وانفسا و گرانی خفه کننده کمی کمک خرجشان باشد.
در نهایت خدا هیچ کسی را گدا خلق نکند که دیگر آدمیزاد را هم نمی تواند بکشد.
و دست آخر و گذشته از شوخی ها مایه شرم است که جان انسان ها را با پول بتوان خرید.

-- داریوش ، Aug 12, 2008 در ساعت 11:16 AM

آقای انتظامی از این که از محبوبیتتان در این راه استفاده کردید، از شما ممنونم و دوستدارتان

-- آوا ، Aug 13, 2008 در ساعت 11:16 AM

Man kharej az Iran zendegi mikonam, vali doost daram ke dar in kaar komak konam . momkene ye shomareye hesabe banki moshakhas konid ke afradi ke dar Iran nistand ham betoonand behesh pool variz konand?

-- sara ، Aug 13, 2008 در ساعت 11:16 AM

in hame adame bi gonaah rouye zendoon mikhand bekoshand bad to poshte in yek nafaro gerefti
khob inam mesle baghieh , ya hame ya hishki :d
hade aghal baraye hamashoon pool jam kon

-- arash ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:16 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)