تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یک کانون ایرانی، برنده جایزه بین‌المللی ایدز

پنج سازمان محلی مبارزه با بیماری ایدز از جمله کانون همیاران مثبت از مشهد، از سوی سازمان ملل متحد جایزه روبان قرمز دریافت کردند.

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، این جایزه در همایش بین‌المللی ایدز (ایدز ۲۰۰۸) به پنج سازمان از کشورهای ایران، هندوستان، مکزیک، مالاوی و غنا اعطا شد.

سازمان ملل متحد این جایزه را «جایزه‌ای برای نکوداشت نوآوری، جرئت و تأثیرگذاری» نامیده است.

ربکا گرینسپن، مدیر دفتر منطقه‌ای آمریکای لاتین و کارائیب برنامه توسعه سازمان ملل متحد در مراسم اعطای جایزه در این باره گفت: «این سازمان‌ها سازمان‌هایی هستند که از خود خلاقیت، شجاعت و مدیریتی فوق‌العاده در برخورد با این بیماری همه‌گیر نشان داده‌اند و با منابعی محدود به نتایجی ملموس دست یافته‌اند.»

از ۵۵۰ سازمان از ۱۴۷ کشور که نامزد این جایزه شده‌بودند ۲۵ سازمان برای شرکت در «ایدز ۲۰۰۸» به مکزیکوسیتی دعوت شدند و جوایزی ۵ هزار دلاری دریافت کردند.

کانون همیاران مثبت
کانون همیاران مثبت که در مشهد مستقر است حدود ۷۰ عضو اچ‌آی‌وی مثبت دارد. این در حالی است که در نظام ثبت شده مشهد ۳۷۲ مبتلا به ایدز وجود دارند.

به گزارش روزنامه سرمایه، این کانون در مشهد اولین کارواش و فروشگاه لوازم یدکی خودرو را که تمام گردانندگانش اچ‌آی‌وی-مثبت‌ها و مبتلایان به ایدز هستند راه‌اندازی کرده‌است.

همچنین با مذاکرات این کانون با کمیته امداد و سازمان زندان‌ها، آن کمیته وام‌های اشتغالزایی در اختیار مبتلایان به ایدز قرار داده‌است.

وحید نوبهار دبیر کانون همیاران مثبت می‌گوید: «با ناامیدی مشروح فعالیت‌هایمان را به سازمان ملل ارسال کردیم و فکر بردن جایزه از ذهن‌مان دور بود اما سازمان ملل محورهایی را انتخاب کرده بود که کانون همیاران مثبت در جهت همان محورها فعالیت می‌کرد.»

نوبهار افزود: «این جایزه باعث شد پیشنهادهایی از سازمان‌های بین‌المللی داشته باشیم از جمله پیاده کردن الگویی نظیر همیاران مثبت در افغانستان و نیز جلب حمایت‌های سازمان‌های بین المللی از پیامدهای مثبت این جایزه بوده‌است.»

دبیر کانون همیاران مثبت می‌افزاید: «در حال حاضر در کشور تنها چهار باشگاه اچ‌آی‌وی-مثبت‌ها در تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد فعال هستند که تهران ۸۰ عضو دارد و شیراز با داشتن دو هزار مبتلای ثبت‌شده تنها ۶۰ عضو دارد و این نشان می‌دهد که جلب اعتماد و آماده‌سازی برای مراجعه این بیماران بسیار سخت است.»

نظرهای خوانندگان

besiyaar qaabele taqdir va tabrik ast. "baqiyeh" ham yaad begirand ... BAD nist...!

-- بدون نام ، Aug 8, 2008 در ساعت 12:53 PM

ارزوي اميدواري براي همه ايرانيان تمام دنيا

-- zeinolabedinghaderi ، Aug 14, 2008 در ساعت 12:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)