تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

افزايش صادرات اتحاديه اروپا به ايران

به رغم وخامت در روابط اروپا و ایران در ماه‌های گذشته، خبرگزاری رویترز از افزایش صادرات اتحادیه اروپا به ایران خبر داد.

بنا بر آمار منتشر شده توسط دفتر آمار اتحاديه اروپا، صادرات این اتحادیه به ایران در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷.۸ درصد افزايش نشان می‌دهد.

این در حالی است که طی همین ماه‌ها روابط ایران و اتحادیه اروپا بر سر پرونده هسته‌ای ایران از نظر سیاسی رو به وخامت گذاشته‌است.

در پنج ماه گذشته، بیشترین صادرات این اتحادیه به ایران توسط آلمان، ايتاليا و فرانسه صورت گرفته ولی حجم صادرات کالا از بريتانيا، بلژيک و هلند به ايران کاهش داشته‌است.

افزایش صادرات آمریکا به ایران
پیش از این خبرگزاری نووم هلند نیز از افزایش ۱۴ برابری صادرات ایالات متحده به ایران خبر داده‌بود.

به گزارش این خبرگزاری صادرات ایالات متحده به ایران در زمان جرج بوش بیش از ۱۴ برابر رشد کرده‌است. این در حالی است که وی ایران را متهم به حمایت از تروریست‌ها و ساخت اسلحه هسته‌ای می‌کند.

بر پایه این آمار رشد صادرات که در یک تحلیل صادراتی خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده ایالات متحده در زمان بوش ۱۵۸ میلیون دلار (۱۰۰ میلیون یورو) سیگارت به ایران صادر کرده‌است که این، بیشترین صادرات سیگارت یک کشور به ایران در این مدت بوده‌است.

دیگر اقلام صادراتی قابل توجه، پالتوی خز، مجسمه‌های هنری، عطر و ابزار موسیقی است. تجارت در این اقلام بر خلاف تحریم‌های موجود در حال شکوفایی بوده‌است.


در همین رابطه:
هشدار به شرکت‌های آلمانی در مورد همکاری با ایران
نگرانی اسرائیل از همکاری یک شرکت آلمانی با ایران
کاهش همکاری‌های تجاری فرانسه و بریتانیا با ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)