تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جشن تولد برای ۶ ‌هزار شهید جنگ

بنیاد شهید، مهم‌ترین نهاد دولتی ایران در امور کشته‌شدگان جنگ هشت ساله با عراق، قصد دارد برای شش هزار شهید این جنگ، مراسم جشن‌ تولد برگزار کند.

این مراسم فردا سه‌شنبه در شهر مذهبی قم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تهران برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از محمدکاظم پورامینی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اعلام کرد: «جشن میلاد شش شهید استان قم، با عنوان جشن میلاد عرشیان سه‌شنبه ۱۵ مردادماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.»

در ایران برای پاسداشت مقام کشته‌شدگان جنگ هشت ساله این کشور با عراق با گذشت ۱۹ سال از آن، برنامه‌های فراوانی برپا می‌شود، اما این برای نخستین‌بار است که مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای تعدادی از این کشته‌ها جشن تولد برگزار کنند.

براساس این گزارش در این مراسم علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، یکی از معاونان رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید حضور خواهند داشت.

در قم ۱۱ هزار نفر مجروح جنگی وجود دارد که ۲۰۰ نفر بالای ۷۰ درصد و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شیمیایی هستند.
آقای پورامینی می‌گوید: «هر هفته ۱۲۵ نفر از این جانبازان با شرایط خاص و تحت مراقبت‌های ویژه جهت درمان به تهران منتقل می‌شوند.»

عراق و ایران بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ به مدت هشت‌سال درگیر جنگی خونین بایکدیگر بودند. این جنگ، صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها نفر زخمی برجای گذاشت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)