تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«حکم اعدام برای چهار عامل انفجار شیراز»

وب‌سایت انتخاب، از صدور حکم اعدام چهارنفر در رابطه با انفجار فروردین‌ماه شیراز که طی آن ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند خبر داده است.

به گزارش این سایت خبری، در میان این چهارنفر یک زن وجود دارد که متهم به رابطه با اسرائیل شده است.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به این خبر وب‌سایت انتخاب که برای چهارمین‌بار متوالی از سوی کمیته فیلترینگ مسدود شده، نشان نداده‌اند.

در صورت تأیید این خبر، این برای سومین‌بار در ماه‌های اخیر خواهد بود که جمهوری اسلامی افرادی را به اتهام ارتباط با اسرائیل دستگیر و محاکمه می‌کند.

علی اشتری مالک یک شرکت مخابراتی در تهران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل ماه گذشته از سوی قوه قضائیه ایران محاکمه شده است.

هفت بهایی نیز که در اردیبهشت‌ماه دستگیر شده‌اند در هفته‌جاری به داشتن رابطه با اسرائیل و اخذ دستوراتی از مقامات تل‌آویو متهم شده‌اند.

جامعه جهانی بهائی امروز یکشنبه این اتهامات را رد کرده است.

برپایه این گزارش، خبرگزاری انتخاب به نقل از یک مقام مطلع اعلام کرده که ۲۵ نفر در ارتباط با پرونده انفجار حسینیه رهپویان شیراز دستگیر شده‌اند.

انتخاب هویت این مقام مطلع را فاش نکرده، اما به نقل از وی آورده چهارنفری که به اعدام محکوم شده‌اند یک زن از اهالی شهر کرج در غرب تهران است و سه تن دیگر نیز از اهالی شهر شیراز هستند.

به گفته این مقام مطلع برادر یکی از سه متهم محکوم به اعدام از رهبران یک گروه «تروریستی» بوده که در انفجار هتل جهان کشته شده است.

انفجار شهر شیراز اولین موردی یودکه چند دهه گذشته در قلب ایران روی داد.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی حملات و انفجارهای مرگ‌بار در شهرهای مرزی ایران که اقلیت‌های قومی در آنها زندگی می‌کنند روی داده و مقامات ایران، آمریکا و بریتانیا را به حمایت از چنین انفجارهایی متهم می‌کنند.


در همین رابطه:
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)