تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران:

قطبی و باقری، بازیکن و مربی سال فوتبال ایران

افشین قطبی و کریم باقری، سرمربی و کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، به عنوان بهترین مربی و بهترین بازیکن سال فوتبال ایران معرفی شدند.


کریم باقری، داریوش مصطفوی، افشین قطبی و ایوان پتروویچ

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در مراسمی که شنبه‌شب در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، برترین‌های سال فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در دو قسمت مردان و زنان معرفی شدند.

هم‌چنین در این مراسم، سید مهدی رحمتی از مس کرمان به عنوان بهترین دروازه‌بان، ایوان پتروویچ بازیکن پیشین ابومسلم و فعلی پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن خارجی و احسان حاج‌صفی از سپاهان اصفهان به عنوان پدیده فوتبال ایران اعلام شدند.

سعید مظفری‌زاده نیز به عنوان برترین داور فوتبال ایران دست یافت.

> فهرست کامل برگزیدگان را ببینید

در این مراسم از علی دایی سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران و وحید شمسایی بازیکن تیم فوتسال ارم‌کیش قم به عنوان پرافتخارترین بازیکنان فوتبال و فوتسال نیز تقدیر شد.

فدراسیون فوتبال و صندوق حمایت از قهرمانان این مراسم را برگزار کردند و افراد برگزیده بر اساس آرای مربیان، مدیران عامل و سرپرستان باشگاه‌ها و مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های ورزشی ایران انتخاب شده‌اند.


با دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا، فصل تازه لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود

فردا؛ آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران

فردا دوشنبه، فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های با دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و سایپا کرج آغاز می‌شود.

این دو تیم که قهرمانان دو دوره اخیر لیگ برتر هستند، در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در فصل قبل، تیم پرسپولیس موفق شد در هر دو بازی رفت و برگشت با حساب یک بر صفر تیم سایپا را شکست دهد.

این دو تیم که در فصل ۸۸-۱۳۸۷ باید علاوه بر لیگ برتر، در جام حذفی فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان بروند، در فصل نقل و انتقالات بسیار فعال عمل کردند.

تیم پرسپولیس برای فصل جدید، ۹ بازیکن جدید به خدمت گرفته است و ۱۲ بازیکن فصل گذشته این تیم نیز پرسپولیس را ترک کرده‌اند.

ابراهیم توره (پیکان) مازیار زارع (ملوان) ایوان پتروویچ، محمد منصوری و فرانک آتسو (ابومسلم) علیرضا محمد (راه‌آهن) مجتبی شیری (استقلال اهواز) محمد علوی (پاس همدان) میثاق معمارزاده (سایپا) و هادی نوروزی (داماش ایرانیان) بازیکنان جدید پرسپولیس تهران هستند و حسین کعبی، عباس آقایی، حسن رودباریان، شیث رضایی، فرزاد آشوبی، فرشید کریمی، فراز فاطمی، محمدرضا مامانی، احسان خرسندی، جورج آراندا، ماته دراگژویچ و بهادر عبدی از این تیم جدا شده‌اند.

تیم سایپا نیز که علی دایی، سرمربی سابقش اکنون بر نیمکت تیم ملی نشسته است و هم‌زمان عضو هیأت مدیره این باشگاه نیز هست، در فصل نقل و انتقالات، شش بازیکن ملی‌پوش را جذب کرده است. ابراهیم میرزاپور، حسین کعبی، عباس آقایی، صابر میرقربانی، سعید بیگی و محمد پروین از بازیکنان جدید سایپا در این فصل هستند.

هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، روز سه‌شنبه با هشت دیدار پیگیری خواهد شد. در این روز استقلال تهران به مصاف ابومسلم خراسان می‌رود؛ سپاهان اصفهان میهمان پاس همدان است؛ صباباتری قم از پیکان قزوین پذیرایی می‌کند؛ ملوان انزلی با راه‌آهن تهران دیدار می‌کند؛ استقلال اهواز میزبان پگاه گیلان است؛ پیام خراسان رودرروی برق شیراز می‌ایستد و فولاد خوزستان نیز میهمان مقاومت سپاس شیراز خواهد بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)