تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رقابت رسانه‌ای با موضوع حقوق بشر

هم‌زمان با شصتمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر، سازمان بین‌المللی «اینترنیوز» و «کمپین حقوق بشر برای همه» از روزنامه‌نگاران و شهروندان در سراسر جهان دعوت کردند تا در رقابتی رسانه‌ای با محور حقوق بشر شرکت کنند.

در اطلاعیه این سازمان‌ها آمده است که بدون وجود روزنامه‌نگاران، بسیاری از موارد نقض حقوق بشر، افشا نمی‌شد.

> متن اطلاعیه مسابقه رسانه‌ای «حقوق بشر برای همه» را مطالعه کنید

این اطلاعیه افزوده است که سازمان بین‌المللی اینترنیوز و کمپین «حقوق بشر برای همه» در شصتمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر از تلاش‌های رسانه‌ای در تضمین و تقویت این اعلامیه، تقدیر می‌کنند.

مطالب منتشره یا ارائه شده در رسانه‌های صوتی - تصویری از تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (۲۴ شهریور ۱۳۸۶) به بعد که یک یا چند ماده از مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر را در مطالبی که مسائل امروز جهان را نشان دهد، شرح داده باشند، مشمول شرکت در این رقابت هستند.

> متن اعلامیه جهانی حقوق بشر را مطالعه کنید (انگلیسی)

گزارش‌های ارائه شده باید به طور صریح به مواردی که در اعلامیه حقوق بشر مورد احترام قرار گرفته‌اند، اشاره داشته باشد.

از شرکت‌کنندگان درخواست شده است با ارسال مطالب خود در زمینه‌هایی چون تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی و مهاجرت، ارتباط بندهای حقوق بشر را با مسائل امروزی جامعه بشری تشریح کنند.


لوگوی کمپین «حقوق بشر برای همه»

ارسال آثار از ۱۵ اوت ۲۰۰۸ (۲۵ مرداد ۱۳۸۷) آغاز می‌شود و آخرین فرصت برای ارسال مطالب، پایان روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) به وقت پاریس اعلام شده است.

سازمان‌های یادشده از سوی پیشکسوتان حقوق بشر مثل نلسون ماندلا، کوفی عنان، مری رابینسون، محمد یونس، فرناندو کاردوسو، جیمی کارتر و دیگران مورد حمایت و مشاوره قرار گرفته‌اند.

> برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کنید

مطالب ارسالی که از سوی ۳۰ روزنامه‌نگار مستقل از سراسر جهان مورد داوری قرار می‌گیرند و در تارنما (و‌ب‌سایت) این جایزه و تارنماهای دیگری مثل «Google Earth» به زبان اصلی نوشته و همراه با ترجمه انگلیسی آن منتشر خواهند شد.

درخواست‌ها تنها به صورت آنلاین پذیرفته می‌شوند و علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت پس از مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر، برای ثبت‌نام به تارنمای این جایزه مراجعه کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)