تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار اسرائیل در خصوص توان هسته‌ای ایران

شائول موفاز معاون نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که توانایی ایران در تولید سلاح هسته‌ای در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شائول موفاز، گفت که بر اساس تخمین‌های اسرائیل، ایران تا سال ۲۰۱۰ در غنی سازی اورانیوم به سطحی که برای تولیدات نظامی مورد نیاز است خواهد رسید.

وی پس از دیدار با مقامات آمریکایی افزود: «وضعیتی که در آن، ایران مخالف با موجودیت اسرائیل به سلاح هسته‌ای دست یابد، برای ما پذیرفتنی نیست.»

آقای موفاز در عین حال، ایران را در مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهان که برای وادارکردن این کشور به توقف غنی‌سازی اورانیوم صورت می‌گیرد، به وقت‌کشی و بازی با زمان متهم کرد.

وی ادامه داد: «یک چیز مشخص است و آن این که سیاست ایران، خرید زمان و ادامه غنی‌سازی است.»

موفاز با اشاره به این که همه می‌دانیم زمان، عنصر مهمی در قابلیت از میان برداشتن خطر هسته‌ای ایران است گفت: «ایران در حال مسابقه با زمان است و فرصت نیز دارد از دست می‌رود.»

وی در عین حال افزود که استفاده از راه حل دیپلماتیک در خصوص بحران هسته‌ای ایران مطلوب است، اما وی با حذف گزینه‌های دیگر از جمله حمله نظامی برای متوقف کردن این کشور نیز مخالف است.

به گزارش خبرگزاری‌ها آقای موفاز گفت که ایران باید به یک جدول زمانی پایبند شود و خط قرمز مذاکره کنندگان با ایران نیز باید غنی سازی اورانیوم در خاک این کشور باشد.

موفاز ادامه داد در صورتی که تهران تا یکی دو روز آینده (تا پایان ضرب الاجل) به پیشنهاد غرب پاسخ مناسب ندهد، صدور قطعنامه‌های جدید شورای امنیت و تحریم‌های بیشتر در ماه‌های باقی مانده سال میلادی علیه تهران ضروری است.

موفاز که به اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه علیه ایران شهرت دارد و خود متولد ایران است، یکی از نامزدهای نخست‌وزیری آینده اسرائیل است.

نظرهای خوانندگان

ما نگران سلاحهای هسته ای موجود در نیروگاه دیمونا نیز هستیم چون اگر اشتباها موشکی این تاسیسات را هدف قرار دهد نمیتوان پیشبینی کرد در عمق زمین چه اتفاقی خواهد افتاد

-- بدون نام ، Aug 3, 2008 در ساعت 10:40 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)