تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تمایل احمدی‌نژاد به انتخاب وزرای ۲۵ ساله

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که محدودیت‌ها اجازه نداد تا وی اعضای کابینه‌اش را از میان جوانان ۲۴ و ۲۵ ساله انتخاب کند.

وی این سخنان را امروز چهارشنبه در همایش ملی جوانان، ایراد کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد:‌«اگر محدودیت‌ها نبود بنده وزیران کابینه‌ام را از جوانان ۲۴ و ۲۵ ساله انتخاب می‌کردم، چرا که آینده از آن جوانان است.»

آقای احمدی‌نژاد در حالی این سخنان را ایراد می‌کند که در سه‌سال گذشته، هشت وزیر کابینه احمدی‌نژاد از مقام خود برکنار شده‌اند.

این تغییرات مدیریتی با انتقاد برخی موافقان و مخالفان وی مواجه شده است.

به‌ گفته آقای احمدی‌نژاد موفقیت جوانان ایران در فنآ‌وری هسته‌ای باعث شکسته شدن ستون فقرات غرب شده است.

غرب مخالف ادامه غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران به‌خاطر احتمال دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است. تهران تاکنون به این مخالفت‌ها بی‌اعتنائی کرده که ماحصل آن سه دور اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

آقای احمدی‌نژاد همچنین افزود که به طور میانگین «بیش از ۸۰ درصد از ملت‌های جهان از پیروزی ملت ایران خوشحال و از غم ما غمگین می‌شوند».

خط قرمز؛ حدود الهی
محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را متوقف نخواهد کرد گفت:‌ «امروز بنده به صراحت اعلام می‌کنم که خط قرمزهای ما حدود الهی است و اگر در مبارزاتمان موانع را دست کم بگیریم ضربه خواهیم خورد.»

وی افزود: «موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای به چالش کشیدن نظام عادلانه ما است. پس ما نیز از این فرصت باید استفاه کنیم تا به طور کامل اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.»

ایران اعلام کرده که اعمال سه دور تحریم‌ها اقتصادی نه تنها تأثیر چندانی بر ساختار اقتصادی‌اش نگذاشته بلکه موجب توسعه و بالندگی در این کشور شده است.

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت که غرب اصرار دارد تا ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به مدت چند ماه متوقف کند و مدعی شد که این خواسته به‌خاطر «حفظ موجودیت غرب» صورت گرفته است.

نظرهای خوانندگان

کسانی از تاثیرات تحریم ها خبر دارند که خودشون تو بطن صنعت این کشور باشند.
مسئولین میگن خاموشی های اخیر به خاطر خشکسالی هست اما کیه که ندونه خشکسالی از زمانی که تو تهران همین چند سال پیش با تانکر آب میاوردند بدتر که نیست اما کسی خبر نداره که تمام نیروگاهها ی برق در حال ساخت کشور به دلیل تحریم نا تمام مانده و نتیجه، همین خاموشی هاست.
اما متاسفانه کسی نیست که این چیزها رو پوشش خبری بده.

-- حسن ، Aug 13, 2008 در ساعت 01:08 PM

هميشه اين مردم را با اين جملات احساسي تحريك كرده اند و در جهت منافع خود به حركت درآورده اند..
يكي مياد ميگه من اگر مي تونستم 25 ساله ها رو مياوردم...(تبليغ براي دور بعده در اصل) و اون قبلي هم كه كلي وعده آزادي داد و به حال كاري نكرد يا نشد بكند...
به هر حال آنها كه ميدانند اين وعده ها انجام نخواهد شدچرا مي دهند؟
تا كي مي خواهند مردم را تحميق كرده و غير مستقيم بندازنشون تو خطي كه مي خوان؟!!

-- J.O. ، Aug 13, 2008 در ساعت 01:08 PM

بهتر است اول آقای احمدی نژاد به قولهای انتخاباتی اش که داده بود عمل کند و نیازی نیست که قولهای جدید بدهد . اگر دستم بود .... پس دست چه کسی هست مگر وزیر 28 ساله نیاوردی خوب 25 ساله هم می آوردی .
ما هنوز سفره امان پهن است منتظر نفت هستیم برق رفته نفت نداریم توی چراغ بریزیم امسال زمستان هم حتما گاز نداریم علتش خشکسالی در بورکینافاسو ست . جمهوری اسلامی بدون برنامه است حکومت حسین قلی خانی ست . حکومت آدمهائی ست که پس از سالها از غارها آمده اند اگر هم بخواهد نمی تواند در جهت خواست مردم حرکت کند بهتر است وعده و وعید ندهید .فعلا گند هولوکاست را جمع کنید اسب سواری پیش کش .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 13, 2008 در ساعت 01:08 PM

سلام

من فکر می کنم خود جناب احمدی نژاد مثل جوانان 20 ساله فکر می کنه! تازه شانس آوردیم حداقل یه سری محدودیتها سر راه این آقا هست وگرنه معلوم نبود چه گندهای بزرگتری به این مملکت خر در چمن می زد!!!

-- آرش ، Aug 13, 2008 در ساعت 01:08 PM

25 ساله که بخاطر احساساتی بودنش هر چی آقا میفرمایند بگوید چشم

-- علی ، Aug 14, 2008 در ساعت 01:08 PM

ستون فقرات یا ستونات فقر؟ فعلا این مردم هستند که روز به روز دارند فقیرتر می شوند.

-- مجید ، Aug 16, 2008 در ساعت 01:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)