تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پایان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن

بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک پس از ۱۶ روز رقابت نفس‌گیر میان بیش از ۱۰ هزار ورزشکار زن و مرد از ۲۰۵ کشور جهان در ۲۸ رشته ورزشی امروز یکشنبه خاتمه یافت.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات ساعت ۸ شب یکشنبه به وقت محلی چین در استادیوم مرکزی شهر پکن موسوم به ورزشگاه لانه پرنده برگزار و پرچم بازی‌های المپیک به شهردار لندن تحویل داده شد.


گوشه‌هایی از مراسم اختتامیه المپیک پکن

لندن میزبان سی‌امین بازی‌های المپیک در سال ۲۰۱۲ است.

مشعل بازی‌های المپیک پکن نیز پس از ۱۶ روز اشتعال در استادیوم ملی این کشور در شمال پکن خاموش شد تا چهار سال دیگر در لندن روشن شود.

در مراسم اختتامیه این بازی‌ها که بیش از ۹۰ هزارنفر شاهد آن بودند، چند گروه از هنرمندان چینی که شمار آنها به صدها نفر می‌رسید در حالی‌که لباس‌های رنگی و متحدالشکلی به تن کرده بودند به هنرنمایی پرداختند.


گوشه‌هایی از مراسم اختتامیه المپیک پکن

نمایندگان ‬کشورهای شرکت‌کننده هم در حالی‌که پرچم کشورهای متبوع خود را حمل می‌کردند در محوطه باز ورزشگاه رژه رفتند.

در مراسم اختتامیه لیو چی رئیس کمیته تشکیلاتی بازیهای المپیک پکن هم در سخنانی از برگزاری «موفق» این بازی‌ها ابراز خرسندی کرد.

نتایج نهایی المپیک
با خاموش شدن مشعل بیست‌ونهمین دوره بازی‌های المپیک، نتایج نهایی رقابت‌ها میان ۱۰ هزار ورزشکار شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها هم مشخص شد.


گوشه‌هایی از مراسم اختتامیه المپیک پکن

در این دوره از بازی‌ها، در مجموع ۹۵۸ مدال (۳۰۲ طلا، ۳۰۳ نقره و ۳۵۳ برنز ) بین ورزشکاران توزیع شد.

چین، میزبان مسابقات با کسب ۵۱ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۸ برنز در مجموع با کسب ۱۰۰ مدال قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.

آمریکا نیز با کسب ۳۶ نشان طلا، ۳۸ نقره و ۳۶ برنز به مقام نائیب قهرمانی رسید.

روسیه نیز با کسب ۲۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۸ برنز به مقام سوم رسید.

پس از این سه کشور، بریتانیا با ۴۷ مدال (۱۹ طلا، ۱۳ نقره، ۱۵ برنز) چهارم شد و آلمان با ۴۱ مدال (۱۶ طلا، ۱۰ نقره، ۱۵ برنز) در رتبه پنجم قرار گرفت.

کاروان ورزشی ایران نیز که با ۵۵ ورزشکار زن و مرد (۵۲ مرد و ۳ زن) در ۱۴ رشته ورزشی شرکت کرده بود تنها با کسب یک مدال طلا (هادی ساعی در تکواندو) و یک مدال برنز (مراد محمدی در کشتی آزاد) در میان ۸۷ کشور کسب کننده مدال به مقام ۵۱ رسید.


در همین رابطه:
المپیک پکن در «لانه پرنده» گشایش یافت

نظرهای خوانندگان

ما که بین 78 تا شدیم 51 اینقدر به زمین و زمان و مسئول و ورزشکار چیز میگیم... اون کشور هشتاد و هفتمی ها چیکار میکنن طفلکی ها؟ ها؟

-- هادی ، Aug 24, 2008 در ساعت 03:03 PM

ورزش چيز خوبيه .اعداد و ارقامش خدشه ناپذيره و ابهام نداره . بين 78 كشور 51 شديم . مو لاي درزش نمي ره مسئولان جمهوري اسلامي اين يكي رو نميتونند بر خلاف آمارهاي اقتصادي اجتماعي نظامي رفاهي بانكي دستخوش تحريف و مغلطه كنند .ما همينيم

-- shiravani ، Aug 24, 2008 در ساعت 03:03 PM

اون هشتاد و هفتمی ها 55 ورزشکار نفرستاده بودند و اصلا" پول نداشتند که 40 میلیارد تومن خرج المپیک رفتن کنند پس کسی هم به آنها ایراد نمی گیرد.

-- هاشم ، Aug 25, 2008 در ساعت 03:03 PM

مدال ها همه شبیه هم هستند . حالا چه 50 تا بگیری چه یکی . ما از هر کدام یکی گرفتیم (به کسی نگوییید از نقره هایش گیرمان نیامد) که آن شعار معروف "ما می توانیم" را با مشتی گره کرده در دهان هر کی جلومان آمد بکوبیم . حتی در دهان آمریکا و چین و اینها .
تازه اگر بیشتر از یکی دو تا می خواستیم کلی معطل می شدیم اما تا دوتا صفی نبود . . .

-- یارو ، Aug 26, 2008 در ساعت 03:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)