تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت ۱۱۳ شخصیت یهود با حمله اسرائیل به ایران

روشنفکران یهودی ۱۴ کشور جهان با اعلام این که مخالف حمله نظامی اسرائیل به ایران هستند، خواستار برچیده شدن تسلیحات هسته‌ای از منطقه خاورمیانه شده‌اند.

۱۱۳ شخصیت بین‌المللی یهود با صدور بیانه‌ای که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌ها داشته، اعلام کرده‌اند: «تلاش‌هایی که برای به صدا در آوردن طبل جنگ به منظور بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران می‌شود، در حال حاضر مضمون رویدادهای سیاسی در ایالات متحد آمریکا و اسرائیل را تشکیل می‌دهند.»

این بیانیه در واکنش به مقاله بنی‌ موریس تاریخ‌دان اسرائیلی درباره حمله نظامی به ایران که در تاریخ ۱۸ ژوئیه در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده، صادر گردیده است.

مقاله بن موریس در نیویورک تایمز (به انگلیسی)

صادرکنندگان بیانیه تاکید کرده‌اند که مخالف مقاله یاد شده و پیشنهاد‌های مطرح شده در آن هستند.

تنش میان اسرائیل و ایران، پس آن‌که رسانه‌های آمریکایی دو ماه پیش از این از مانور هوائی تل آویو در آسمان یونان به‌منظور بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران خبر دادند، افزایش یافته است.

ایران در پاسخ به این مانور، ماه گذشته موشک‌هایی آزمایش کرد که گفته می‌شود برد آنها تا تل‌آویو می‌رسد.

شخصیت‌های یهود در عین حال اعلام کرده‌اند که تبلیغ حمله به ایران «برخلاف جهت سیاست‌های آرامی است که این کشور از طریق روابط متقابل دائمی در قبال آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اتخاذ کرده است.»

نگرانی از افزایش احتمال حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران در حالی افزایش یافته که روز گذشته تل‌آویو اعلام کرد که واشنگتن مخالف چنین حمله‌ای است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما با برداشتن ندای پشتیبانی از محکومیت سلاح‌های غیرقانونی اسرائیل و فراخوان تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از سلاح‌های اتمی، شهامت قهرمانانه مُرد‌خای وانونو افشاگر برنامه جنگ‌افزار‌های اتمی اسرائیل را می‌ستاییم.»

آنها تاکید کرده‌اند: «تا زمانی که ایالات متحده و اسرائیل همه تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل و کلیه مصوبات دادگاه بین‌المللی درباره فلسطین را نادیده می‌گیرند، تلاش برای وادار کردن ایران به پذیرش قطعنامه شورای امنیت از نظر حقوقی و سیاسی بی‌اعتبار است.»

آمریکا و اسرائیل مخالف ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران هستند، ایران اعلام کرده که علیرغم مخالفت‌های کشور‌های غربی به فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ادامه خواهد داد.

در پایان بیانیه این شخصیت‌ها، از مخالفان حمله نظامی اسرائیل به ایران خواسته شده از دولت‌هایشان بخواهند «به جای تهدید به جنگ، به همان ترتیبی که ایران پیش از این عمل کرده است درهای تأسیسات اتمی خود را به روی بازرسان بین‌المللی باز کند و قرارداد منع گسترش سلاح‌های اتمی را امضا کند.»

متن کامل بیانیه (به انگلیسی)

نظرهای خوانندگان

Na tanha khavare mianeh balke dar tamame keshvarhaye donya bassate bombhaye atomi bayad barchideh shavad. be har hal pishnahade in roshanfekran bessiar jaleb o ensani hast

-- Nam ، Aug 14, 2008 در ساعت 06:36 PM

پرونده ی ایران در مجامع بین المللی بسیار سنگین شده است اگر طالبان فقط نقض حقوق بشر و تروریزم را در پرونده اش داشت جمهوری اسلامی علاوه بر آن مداخله در امور سایر کشورها و غنی سازی اورانیوم را نیز در پرونده اش ثبت کرده است اسرائیل نگران است و همین نگرانی را به میان جامعه ی بین المللی آورده تا سایر دول را نیز به اهمیت نگرانی اش متقاعد کند که خواهد کرد اگر جلوی گردنکشی های جمهوری اسلامی گرفته نشود فاجعه ای در حال وقوع است که ممکن است با یک 9/11 دیگر پرونده ی جمهوری اسلامی بسته شود زیرا دلائل کافی در دست جامعه ی بین المللی به اندازه ی کافی وجود دارد اقدام این یهودیان نه فقط بر اساس این اطلاعات استوار است بلکه تورات ایران را که از فرات شروع میشود را سرزمین مقدس میداند و تنش در این ارتباط را بر اساس این آموزه های دینی فاجعه آمیز میداند همانطور که دنیا را براساس هزاره های قدرت کشورها گفته است که هزاره ی اول و دوم رم و ایران بودند و هزاره ی سوم به غرب و ...

-- فرهاد- فریاد ، Aug 14, 2008 در ساعت 06:36 PM

PEACE PEACE PEACE/solh, solh, solh

-- بدون نام ، Aug 14, 2008 در ساعت 06:36 PM

14th August 2008 - These jewes writers have good idea ,but I suppose , they care more for people of Israel than Iran because if Israel attack over Iran, the mullahs will respond it. The mullahs must react very harder against Israel

-- Kawah ، Aug 14, 2008 در ساعت 06:36 PM

Ta konon maghale va Goftar hachenin Konferance va nashast dar in mored ziad bode.Sisatmadaran che dar Amrika ya dar Oropa dar in mored 5 sal ast migoyand va minewisand ya Tafsir mikonand.maseale ine ke in jange rawani key be payan khahad resis.ya inke in wasat ke dast be diwanegi misand.tama karshenasane nezami motaghead hastand ke Israeal be tanhaei ghader nist va bedone komake Amrika nemitawand dast be chenin amali besand hata khode Amrika miz be in nataije reside ke bayad ba Iran beshine va gotegu kone hal nazare in ostadan waghean mohtaram ast ke dar in name yek khwarmiane ary as selahaye Atami khastar hastand che dar iran va che dar israeal.hal israeal berawad be table jang bekobad ya in keshwar va an keshwar ra tahte feshar begsarad natijei dar bar nakhahad dasht zira jahan as jang bizar ast.ba dorod be in ostadan solhtalab.arash Alman

-- بدون نام ، Aug 14, 2008 در ساعت 06:36 PM

lol
vaghe an vasam jalebeh 30 sale sare karim, jango inam hamash bahanast, ina hame ba ham sakhto pakht kardan gheyre mostighim kojaye karin baba, iran vase hamishe az dast rafte irania hamashoon avaz shodano... tanha rah ine ke berin kharej zendegi konim va bade 2 nasl bache hamuun male in sarzamine kasif va mehvare shararat va terorist nabashan
arash az Sweden

-- arash ، Aug 15, 2008 در ساعت 06:36 PM

ایرانی ها مردم صلح دوستی هستند ولی با این حال هیچ جنگی به خوبی جنگ با اسرائیل نیست
شاید با وقوع آن طومار این رژیم برای همیشه بسته شود

-- بدون نام ، Aug 16, 2008 در ساعت 06:36 PM

صیهونیستهای خائنی مانند... نمی
نویسد که این اتهام های دروغین ازکجاو به چه منظور به ایران و کشورهای مورد هدف زده می شود. اسراییل و آمریکابزرگترین جنایتکارو غارتگر و تروریست واسراییل با سیستم صیهونیستی نژادپرستانه به ساختن"بحران" برعلیه این دول دست میزنند. همه میدانندکه یازدهم سپتامبر کارکسانی بودکه همین "بحران"های ساختگی را می سازند. آینده، خائن بودن کسانی که با صیهونیستها همراه و هم سخن هستند را نشان خواهد داد.

-- بدون نام ، Aug 16, 2008 در ساعت 06:36 PM

بدون نام جان، سرکار از طرف چه کسی حرف می زنی؟ مردم ایران و اسراییل به خاطر سابق ی تاریخی و جغرافیایی و خصوصا دشمنان مشتر دوستان و خواهران و برادران جاودانیند. سخن چهارتا آخوندان بی بضاعت که از بد حادثه سوار قدرت شده اند و بر مخروط آن نشسته اند را شما چندان جدی نگیر اینان بزودی استراحتگاه تاریخ و به چاه جماران ریخته خواهند شد. و از من به زمانه ای بگو که چرا کامنت مرا در باره ی رخصنجانی نمی گذارد. و در نهاین بی نام جان اگر خیلی دلت می خواهد با اسراییل جنگ کنی راه باز است و جعده دراز بفرما برو برادران حزب آلله منتظر تواند در لبنان و آتش و گلوله هم کم نیست. زنده باد ایران و زنده باد اسراییل و زنده باد فلسطین. و مرگ بر جنگ.

--
زمانه: پوزش بابت عدم انتشار کامنت های مطلب رفسنجانی. سر دبیران سایت شدیدا شولوغ بود و کامنت های آن مطلب زیاد. به زودی همه کامنت ها منتشر می شود.

-- بدون نام ، Aug 16, 2008 در ساعت 06:36 PM

کی خواسته بااسراییل جنگ کنه؟شما صیهونیستها چرا همه چیز را وارونه می بینید؟ این اسراییل است که برای بقای سیستم ورشکسته خودوبرپایی اسراییل بزرگ جنگ راه می اندازد. همانطوریکه Joe Klien که درابتدا
با جنگ عراق همراه بود و بعدا"مقابل نئوکانها
قرارگرفت درنوشته ای فاش کردکه "نئوکانها
یک عده از یهودیان بودند که جنگ عراق رابرای
منافع اسراییل راه انداختند و اکنون برای جنگی
دیگر علیه ایران فعالیت شدید دارند." البته این
موضوع را همه بجز خواجه حافظ شیراز میداند.
شمادرکدام کره زندگی میکنید که ازاین اخبار بدورید؟ مگر مقالات آقای" احمد احفری" در همین سایت زمانه را نخوانده اید؟ شما هم مثل اینکه جزو ایرانیان "ده دقیقه ای هستید". کمی مطالعه کنید واینقدرصیهونیست بودن خود را با تزهای بیهوده به این و آن نشان ندهید. امروز به همه ثابت شده که صیهونیسم دشمن صلح است.

-- بدون نام ، Aug 16, 2008 در ساعت 06:36 PM

من با بی نام در صهیونیست نامیدن کسانی که با نظر من موافق نیستند هم نظر نیستم. از طرفی هم با کسانی که دم از مخالفت با جنگ می زنند و خود از سر جنگ با دیگران در می آیند نیز موافق نیستم. جنگ زمانی که در دفاع از میهن و آرمان انسانها باشد نه تنها بد نیست که از اخلاقی ترین کارهاست. اما امروزه در دنیا مشکل بزرگی وجود دارد به این شکل که هر گروهی خود را حقیقت مطلق و دیگران را باطل مطلق می بیند. در صورتی که حقیقت پراکنده است و هر بخشی از آن نزد گروهی. این رمز هستی است که همدیگر را تحمل کنیم و با هم به سوی حقیقت پیش رویم. دشمن نامیدن همدیگر جز عقب ماندگی و حسرت برای مردمان حاصلی نخواهد داشت.

-- وبگرد.بلاگفا ، Sep 15, 2008 در ساعت 06:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)