رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۷

حمایت هفت سناتور از ایده گشایش دفتر حافظ منافع

تعدادی از سناتورهای با نفوذ دموكرات ایالات متحده با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این كشور از ایده بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریكا در تهران حمایت كردند.

به گزارش گاردین، این سناتورها که از سوی جان کری هدایت می‌شوند، در عین حال خواستار «حضور دیپلماتیک محدود اما استراتژیک» ایالات متحده در ایران شدند.

دیك دربین، جان كری، كارل لوین، پتریك لیهی، راس فاین گلد، دایان فاین استاین و پتی موری از سناتورهای امضا كننده این نامه هستند.


در این نامه آمده است: «حضور دیپلماتیک محدود در ایران، به درک ما از واقعیات رقابت سیاسی در این کشور که بر تصمیم گیری‌های تهران تاثیر می‌گذارد کمک می‌کند.»

روابط دیپلماتیک ایران و ایالات متحده از سال ۱۹۷۹که حکومت پهلوی سقوط کرد، قطع شده است.

سناتورهای دموکرات آمریكایی افزوده اند: «تصمیم بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریكا در تهران و پیوستن به جمع مذاکره کنندگان مستقیم با ایران اقدامی درست اما دیرهنگام است.»

به نوشته سناتورها، اعزام ویلیام برنز معاون وزیرخارجه آمریکا به ژنو برای شركت در گفتگو با ایران نیز پیام مثبتی درباره مقاصد ایالات متحده به مردم ایران و جامعه بین الملل می‌دهد.

نظرهای خوانندگان

so, as they controlled the outcome of the shah's dawnfall, to the U.S. advantage, they want to control the aftermath of the current regime's overthrow too. but, people of Iran won't let them this time!!!!

-- بدون نام ، Jul 26, 2008 در ساعت 02:31 PM