رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۷

پنج کشته در درگیری‌های پراکنده در ایران

دو نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سه تن از «اشرار» در درگیری‌هایی جداگانه‌ای که روز گذشته در جنوب شرق و شمال‌غرب ایران روی داد، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری‌های امروز یکشنبه محل درگیری میان نیرو‌های نظامی با «اشرار» را یکی از شهر‌های مرزی آذربایجان‌شرقی و منطقه ایرانشهر در جنوب‌شرق ایران اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از رضا رضوانی رئیس تبلیغات و روابط عمومی سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی نوشت: «دو تن از رزمندگان تیپ دوم امام زمان (عج) سپاه عاشورای آذربایجان شرقی عصر روز گذشته به فیض شهادت نایل شدند.»

نام دو عضو کشته شده سپاه پاسداران، محمد ملکوتی و محمود قربانی اعلام شده است.

به‌گفته آقای رضوانی، این درگیری روز گذشته در شمال‌غرب ایران روی داده است و در پی آن چند تن از «اشرار» نیز کشته شده‌اند.

وی هیچ اشاره‌ای به تعداد و هویت این کشته‌شده‌ها نکرد.

سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی تأمین امنیت مرزی در ‪ ۶۰۰‬کیلومتر از مرزهای شمال غرب کشور را به عهده دارد.

شمال غربی ایران معمولاً صحنه درگیری‌های مسلحانه میان نظامیان ایرانی و «شورشیان کرد» است.

منطقه کردستان عراق هم مرز با ترکیه و ایران است و شامل رشته کوه‌های دور افتاده و ناهمواری است که در آنها شورشیان کرد (پ‌ک‌ک) و (پژاک) پناه گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به نقل از محمد عرب، معاون اجتماعی قرارگاه عملیاتی «حضرت رسول اکرم» در شرق کشور اعلام کرد که مأموران این قرارگاه روز گذشته در یک عملیات سه نفر از «اشرار مسلح» را از پای درآورده‌اند.

محل این درگیری، دشت سمسور، دهانه‌های ارزنتاک و بوک در ایرانشهر اعلام شده است.

در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان نیز در سال‌های اخیر نیرو‌های نظامی ایران درگیری‌های فراوانی با «اشرار» این منطقه داشته‌اند که طی آن تا کنون ده‌ها تن از نیروی‌های طرفین کشته یا زخمی شده‌اند.
ایران آمریکا را متهم می‌کند که با حمایت و آموزش «اشرار» به‌دنبال نا‌آرام کردن این کشور است.

نظرهای خوانندگان

در متن یک بار می‌نویسید «مرزهای شمال غرب کشور» یعنی از زبان یک ایرانی دارید خبر می‌نویسید و بعد جلوتر در همین خبر می‌نویسید «نا‌آرام کردن این کشور» یعنی از زبان یک خارجی دارید خبر می‌نویسید!

-- بدون نام ، Jul 21, 2008 در ساعت 02:28 PM