رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۷

بازرسی بدنی فرستاده احمدی‌نژاد به چین

مقامات پلیس چین در فرودگاه پکن محمدعلی حسینی فرستاده ویژه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران به این کشور را هنگام بازگشت به سوی تهران تفتیش بدنی کردند.

وب‌سایت تابناک (نزدیک به مجمع‌تشخیص مصلحت‌نظام) امروز شنبه این خبر را به نقل از شنیده‌های خبرنگارش اعلام کرد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رادیو زمانه این خبر را تائید کرد.

این مقام آگاه گفت که تفتیش بدنی فرستاده ویژه رئیس‌جمهور نخستین برخورد خارج از مناسبات دیپلماتیک مقامات پلیس فرودگاه پکن با مقامات ارشد ایران نیست.

وی افزود: «پیش از این نیز برخورد‌های مشابه دیگری در سفر هیئت‌های دیپلماتیک مقامات ایرانی به چین از سوی پلیس این کشور روی داده است.»

آن‌طور که وب‌سایت تابناک اعلام کرده است، بازرسی بدنی آقای حسینی و هیئت ایرانی در حضور معاون مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه چین صورت گرفته است.

آقای حسینی که معاون حقوقی و امور بین‌المللی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران است به این اقدام پلیس فرودگاه پکن اعتراض کرده است.

سفارت ایران در چین نیز مراتب اعتراض خود را از چنین رفتاری با هیئت ایرانی، به اطلاع مقامات وزارت‌ خارجه این کشور رسانده است.

به گفته این مقام آگاه در یادداشت اعتراضی سفارت ایران به وزارت خارجه چین به شدت به این نوع برخورد ناشایست پلیس پکن اعتراض شده است.

محمدعلی حسینی معاون وزیر خارجه ایران هفته گذشته حامل پیامی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای هو جین تائو رییس جمهوری خلق چین بود.

نظرهای خوانندگان

وقتی متولی احترام امام زاده را ندارد خوب دیگران هم نمی کنند وقتی هشت هزار تاریخ ایران را تبدیل به 1400 سال میکنند و احترامی به ایرانی نمیگذارند وقتی رئیس جمهور دائما نامه های ارشادی برای سران کشورها ارسال میکند بدین نحو میگویند آقا دست بردار .

-- فرهاد- فریاد ، Jul 19, 2008 در ساعت 11:07 AM

به ملتها و دولت های دنیا ناسزا گفتن و مردم خویش را محترم نداشتن این نتایج را به بار می آورد.

-- رضا ، Jul 19, 2008 در ساعت 11:07 AM

کشف تریاک از چمدان آقای صادق طباطبایی در فردوگاه آلمان را همهء ما به خاطر داریم. او که از اقوام و محارم حضرت امام امت بود، این ها دیگر جای خود را دارند. میرزا

-- Mirza ، Jul 19, 2008 در ساعت 11:07 AM

وقتی بسیاری از سفیران و دیپلمات های ما سپاهی هستند و حتی با خود مواد منفجره حمل می کنند!آیا برخوردی از این بهتر را انتظار دارید؟

-- محمد ، Jul 19, 2008 در ساعت 11:07 AM

كيف كردم. هميشه كه نبايد ملت تحقير بشود.
جالب اينكه چين رفيقشان هم هست!

-- علي آقا ، Jul 20, 2008 در ساعت 11:07 AM

گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد

-- بدون نام ، Jul 20, 2008 در ساعت 11:07 AM

خدا می داند آن پیامی که از جانب پرزیدنت مسلمان ایران به پرزیدنت نامسلمان چین توسط حسینی اورده شده حامل چه گفتارها و صحبت هائي بوده که انان را وادار به بازرسی کفش و کیف ان نماینده رسمی در زمان خروجش از کشور انان نموده ؟!. با انکه این عمل انان به حق رفتاری ناشایست است اما تا دولتی «دلیل کافی و جهانی پسند » برای این توهینی که نسبت به نماینده رسمی کشوری در خاک خود انجام میدهد نداشته باشد، مسلمأ دست به چنین کارهائی نمی زند ، انهم چینی ها !. انچه مسلم است انان اورا بخاطر احتمال « قاچاق مجسمه بودا » بازرسی نکرده اند ، شاید صحبت از مدارکی مربوط به «انرژی هسته ئی صلح امیز بوده ؟! باز هم خدا عالم.

-- داوید ، Jul 20, 2008 در ساعت 11:07 AM