رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۷

دستگیری ۳۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در ایران

نیروی‌های پلیس با انجام ۷۵۰ عملیات غافلگیرانه از روز گذشته تاکنون، بیش از ۳۵۰ توزیع‌ کننده مواد مخدر در سطح استان تهران را دستگیر کرده‌اند.

پلیس اعلام کرده که این عملیات‌ها، سومین مرحله از طرح مبارزه با فروشندگان موادمخدر در محلات استان تهران است.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری‌ مهر، سرهنگ جواد کشفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «این عملیات در سراسر تهران به اجرا گذاشته شده و ادامه خواهد یافت.»

وی اشاره‌ای به زمان پایان این عملیات‌ها نکرد.

در ایران مجازات حمل مواد‌مخدر به مقدار زیاد اعدام است.

روز گذشته پلیس ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۹ نفر از کسانی را که در امر خرید و فروش مواد مخدر و شرارت دست داشته‌اند، به حکم قوه قضائیه این کشور به دار آویخته است.

مقامات قضائی و پلیس جمهوری اسلامی از دو سال گذشته تاکنون چندین طرح را برای برقراری امنیت اخلاقی در این کشور به اجرا گذاشته‌اند.

در این طرح‌ها هزاران نفر دستگیر و روانه زندان شده و ده‌ها تن دیگر نیز اعدام شده‌اند.

این در حالی است که نهاد‌های حقوق‌بشر به روند دستگیری، دادرسی و اجرای احکام این متهمان اعتراض دارند.
با این حال مقامات پلیس و قوه‌قضائیه اعلام کرده‌اند که همچنان به عملیات‌های خود در برابر کسانی که اقدام به توزیع مواد‌مخدر و ایجاد نامنی در محله‌ها می‌کنند، ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پلیس امروز دوشنبه از تشکیل تیم ویژه ضربت که در آن افراد آموزش دیده با مهارت‌‌های بالا حضور دارند برای برخورد با اراذل و اوباش در کشور خبر داده است.

براساس اعلام یک مقام بلند‌پایه پلیس، تیم‌های ضربت ویژه برخورد با اراذل و اوباش به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت خواهند داشت.

نظرهای خوانندگان

طرحهای مبارزه با مواد مخدر فقط بهانه ایست برای بازرسی خانه ی سیاسیون که به شدت بصورت مخفیانه مبارزه میکنند و اعدام این مجرمین هم سرپوشی ست برای اعدام سیاسیون . در کجای قانون اساسی جمهوری اسلامی جرمی بنام اوباشی گری داریم که جرمش اعدام هم باشد ؟ کلمه ی اوباش یک کلمه ی عام است مثل یک فحاشی ست نه یک جرم .

-- فرهاد- فریاد ، Jul 28, 2008 در ساعت 10:31 AM