تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لغو کنسرت یک گروه مسلمان آمریکایی در ایران

اجرای کنسرت یک گروه از مسلمانان آمریکایی در ایران، به دلایل نامعلومی تنها چند ساعت مانده به آغاز برنامه از سوی وزارت ارشاد لغو شد.

گروه موسیقی «دبو» که متشکل از هنرمندان مسلمان آمریکایی است قرار بود از شب گذشته به مدت دو شب در تالار بزرگ کشور اجرای برنامه داشته باشد که مسئولان وزارت ارشاد بدون ارائه هیچ گونه توضیحی از اجرای این برنامه جلوگیری کردند.

خبرگزاری فارس امروز چهارشنبه با اعلام این خبر نوشت که دلایل لغو این کنسرت از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام نشده است.

وب‌سایت فرارو نیز با گزارش لغو برنامه این گروه، اعلام کرد که وزارت ارشاد، هنگام اعطای مجوز برگزاری کنسرت دبو، از گروه هماهنگ‌کننده خواسته بود که در تبلیغات خود، آمریکایی بودن اعضای گروه خود را مخفی نگاه دارند.

البته این وب‌سایت اشاره‌ نکرده که آیا رعایت نکردن این موضوع باعث لغو این کنسرت شده است یانه؟

وب‌سایت گروه موسیقی دبو

اجرای برنامه این گروه در حالی لغو می‌شود که گزارش‌ها از حضور برخی اعضای «دبو» در تلویزیون دولتی ایران برای اجرای برنامه حکایت دارند.

خبرگزاری‌ها و سایت‌ها اعلام کرده‌اند که گروه «دبو» در برخی از شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت مبعث پیامبر اسلام به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

براساس این گزارش، لغو غیرمنتظره اجرای این کنسرت که بلیط‌هایش به قیمت ۴۰۰ هزار ریال پیش‌فروش شده بود شب گذشته موجب سرگردانی بسیاری از کسانی شد که برای حضور در این کنسرت به محل تالار بزرگ وزارت کشور آمده بودند.

اعضای امریکایی گروه موسیقی دبو همگی مسلمانند و در سال ۱۹۹۹ میلادی از آمریکا به اندونزی مهاجرت کرده‌اند.

نام این گروه برگرفته از یک واژه اندونزیایی به معنی غبار و سرپرست این گروه کمیل مصطفی بن داود است.

این گروه تاکنون کنسرت‌هایی را به زبان فارسی، انگلیسی، ترکی، اسپانیایی، عربی و چینی در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند.

نظرهای خوانندگان

مملكتي كه صاحب نداره قانون نداره

-- بدون نام ، Jul 31, 2008 در ساعت 10:19 AM

Ba inke chandan chizi az lahaze farhangi az dast nadadim vali in momnouyiathaye vezarate ershad (vezarate sansor) joz kam kardane aberou o heysiate khodeshoun armaghani digar nadarad

-- Nam ، Aug 1, 2008 در ساعت 10:19 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)