تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

منع رضازاده از حضور در رقابت‌های المپیک

حسین رضازاده قهرمان سنگین وزن وزنه‌برداری جهان، با استناد به دستور پزشکان از حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، منع شد.

در حالی که در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر شرکت نکردن حسين رضازاده در آزمایش‌های دوپینگ منتشر شده بود، عصر امروز خبرگزاری‌های ایران اعلام کردند که رضازاده به دلایل پزشکی از حضور در بازی‌های المپيك منع شده است.


حسین رضازاده کسب مدال طلای دو المپیک سیدنی و آتن را در کارنامه دارد

واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران متن نامه افشارزاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را منتشر کرده است که در آن به توصیه و درخواست مؤکد پزشکان و متخصصان و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری از قهرمان سنگین‌وزن ایران خواسته شده از شرکت درمسابقات المپیک پکن انصراف دهد.

رضازاده نیز در پاسخ با تمکین این خواسته از فدراسیون وزنه‌برداری خواسته است: «مراتب اعتذار مرا به هر نحو که صلاح می‌دانید به پیشگاه مردم شریف ورزش دوست برسانید تا در جریان قرار گرفته و موجب شرمندگیم فراهم نشود.»

ايسنا نیز گزارش کرد که «حسين رضازاده پرافتخارترين ورزش‌كار تاريخ ايران، به دستور پزشكان از حضور در بازی‌های المپيك منع شد» و این کناره‌گیری را خداحافظی رضازاده پس از ده سال حضور حرفه‌ای در ورزش قهرمانی، از دنيای ورزش قهرمانی تعبیر کرده است.

اين در حالی است كه هجده روز ديگر مراسم افتتاحيه بيست و نهمين دوره بازی‌های المپيک در پكن برگزار می‌شود و مردم و مسئولان ورزش ايران رضازاده را شانس نخست كسب مدال طلا در اين بازی‌ها می‌شناختند.

رضازاده در کارنامه قهرمانی خود چندین مدال طلای جهانی از جمله مدال طلای املپیک ۲۰۰۰ سیدنی و المپیک ۲۰۰۴ آتن را دارد.

کناره‌گیری پر حاشیه
خبر کناره‌گیری رضازاده از رقابت‌های المپیک در حالی با استناد به درخواست و توصیه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و پزشکان، از سوی خبرگزاری‌های ایران منتشر شد که روزنامه همشهری در نسخه عصر روز چهارشنبه خود روایت دیگری از این ماجرا را اعلام کرده بود.

همشهری در مطلبی که در سایت این روزنامه نیز انعکاس یافته است نوشته بود: «اتفاقات ۲ سال و به‌ خصوص ماه‌های اخير نشان داد رضازاده با آنكه هنوز به مرز ۳۰ سالگي پا نگذاشته، ديگر آن وزنه‌بردار گذشته و ركوردزن نيست.»

در ادامه این مطلب آمده بود، «رضازاده كه در يك سال گذشته تمرينات مناسبی نداشته و بيشتر به آگهی‌های تجاري روی آورده، به شدت از درد كمر و اخيراً از قند بالای خون رنج می‌برد و همين موارد به او اجازه نمی‌دهد در المپيك شركت كند.»

همشهری عنوان کرده بود که «شنيده شد صبح امروز يكی از مسئولان رده بالای ورزش ايران در گفت‌وگويی تلفنی به فدراسيون وزنه‌برداری دستور داده مقدمات تهيه يك مجوز كامل پزشكی را برای ممانعت از شركت رضازاده در المپيك فراهم كنند و آن را بعدازظهر فردا در اختيار رسانه‌ها قرار دهند تا پرافتخارترين ورزشكار بعد از انقلاب، با شكلی آبرومندانه كنار برود تا با شكست در المپيك، بت اين ورزش شكسته نشود.»

روزنامه همشهری تأکید کرده بود که «طبق شنيده‌ها به ‌نظر می‌رسد فردا اتفاق بزرگی در ورزش ايران روی دهد. فردا، زمانی كه روزنامه‌ها در خواب مطلق قرار دارند، شايد خبری از تلويزيون پخش شود كه هركول نمی‌تواند كاروان ايران را در المپيک همراهی كند.»

شاید همین مطلب روزنامه همشهری بود که باعث شد مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در تهیه نامه خود به رضازاده شتاب کنند و بعداز ظهر امروز از طریق رسانه‌ها درخواست خود برای عدم حضور رضازاده در المپیک و پاسخ رضازاده به این درخواست را منتشر کنند.

نظرهای خوانندگان

آقای رضازاده صفحات پر افتخاری را به ورزش و در کارنامه معصومین و ولایت اضافه کردند.
در این چند سال بالاخره فهمیدیم که تخصص هر یک از معصومین در چه اموری است:
مسائل مربوط به اقتصاد که فکر و سالهای دراز تجربه لازم دارد:امام زمان
مسائلی که با دست انجام می شوند: حضرت ابولفضل(ع)
خدا ایشان را برای مقام عظمی ولایت حفظ کند.

-- بدون نام ، Jul 23, 2008 در ساعت 05:35 PM

هيچكس باور نمي كند. رضازاده مجبور به كناره گيري شده است.

-- كيوان 1 ، Jul 24, 2008 در ساعت 05:35 PM

جمهوری اسلامی از اینکه رضازاده با پیرهن رابینسون بیاد روی صحنه می ترسه . دو روز قبل رضا زاده آماده کامل بود . حالا چطور یه دفعه مریض شده . همش سیاسیه

-- علی ، Jul 24, 2008 در ساعت 05:35 PM

زنده باد رضا زاده

-- همداني ، Jul 24, 2008 در ساعت 05:35 PM

چقدر مردم ایران صاف و ساده هستند.
یک قهرمان هیچ وقت تا ابد قهرمان باقی نمی مونه.بالاخره دست بالای دست بسیار است.الان حریفان سخت تر شدند و جوانهای زیادی پا به این عرصه گذاشتند و مسلما دیگه رضا زاده اون رضازاده چند سال پیش نیست .الکی فیلم بازی کردند و گفتند که پزشکها اجازه نمی دهند ولی دلیلش دو چیز هست
1-به همین دلایل بالا که اعلام کردم اگر رضا زاده پا به این مسابقات میگذاشت امکان داشت که نفر اول نشه و یا اصلا مقام نیاره.اونوقت محبوبیتش رو بین مردم ازدست میداد و دیگه مردم اونرو به چشم یک اسطوره وقهرمان ملی نمی دیدند.
2-با این کارش زرنگی کرد(کنار کشید و دکترها رو بهانه کرد)با این کارش باعث شد تا برای همیشه به عنوان قهرمان ملی باقی بمونه.این کارش برعکس علی دایی بود که با اصرار خودش مبنی بر موندن تو تیم ملی باعث شد محبوبیتش رو از دست بده و کارش بجایی کشید که مسخره مردم شد و چه جوکها و حرفایی براش درست کردند.ولی به نظر من رضا زاده چه مسابقات شرکت کنه و یا نکنه و یا مقام بدست بیاره یا نیاره برای من خیلی با ارزش هستش و تا ابد قهرمانه.ازش متشکرم

-- sina ، Jul 24, 2008 در ساعت 05:35 PM

با سلام
المپیک میدان بزرگیست و به یاد ماندنی
هرگز المپیک آتن و آن طور حذف شدن آرش میر اسماعیلی از صحنه مسابقات را فراموش نمی کنم . حال که باز زمانه المپیک است فاجعه ای دوباره. حذف فرمایشی قهرمان ملی ایران از صحنه مسابقات . واقعا دردآور و ناراحت کننده است . تا کی این تک ستاره های امیدواری و شادی در کهکشان تاریکی و غم ها و مشکلات ، به دست جادوگر شب خاموش می شوند ؟ پهلوان حسین رضا زاده هرگز آن دلاوری که در بم نشان دادی ، آن رد کردن پیشنهاد ترکیه و آن همه افتخاری که برای این خاک آفریدی از یاد ها نمی رود . جاوادانه باشی تا ابدیت .

-- علی سعیدی ، Jul 25, 2008 در ساعت 05:35 PM

بابا پهلوونم پهلوونای قدیم
پهلوون رو چه به سیاست.... اون که این همه ابوالفضل ابوالفضل میکرد حالا چی شده؟نکنه دیگه به آقاش اعتقادی نداره؟نکنه
یه پهلوون که حالاحالاها مرض نمیگیره که این همه مرض به جون
رضازاده نسبت دادین.یه کلام رک بگین...ما جا زدیم همین

-- الهام ، Aug 13, 2008 در ساعت 05:35 PM

حقیقت اینه که هر چیزی در این مملکت مورد توجه مردم قرار میگیره از طرف سیاستمداران به عنوان یک فرصت تلقی میشود که بتوانند ناکارآمدی خود را با دستاویز قرار دادن آن ورزشکار یا هنرمند بپوشانند و به خود مشروعیت ببخشند.
وقتی ورزشکاران مجبور هستند در مقابل دوربینهای تلویزیونی حمد و ثنای عده ای را از روی کاغذی که به آنها داده شده بخوانند و بطور کلی در خدمت قدرتمداران قرار میگیرند
ناخودآگاه بیاد مرحوم تختی میافتیم که هیچگاه ملت را به قدرت نفروخت .
گویا زمانهء بزرگانی همچون پوریای ولی و غلامرضا تختی بسر آمده . آری اکنون زمانهء زورمندان کوچکی است که از حمد و ثنای بتها خم به ابرو نمیاورند ولی از کسر یک ریال از در آمد تبلیغاتیشان رگهای گردنشان بیش از فشار وزنهء 250 کیلویی باد میکند و ملتی را به ریالی میفروشند. آری ... بد زمانه ایست.

-- سیامک ، Aug 22, 2008 در ساعت 05:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)