تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توصیه شیرین عبادی به پیگیری مطالبات دانشجویی

شیرین عبادی روز گذشته در دیدار با گروهی از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت و خانواده چند دانشجوی زندانی این دفتر از به آنان توصیه کرد که برای پیگیری مطالبات خود از افکار عمومی کمک بگیرند.

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، در این دیدار با تمجید از فعالیت دانشجویان ایران اعلام کرده است: «من با افتخار می‌گویم که جنبش دانشجویی ما بی‌نظیر است.»

وی گفت که امثال بهاره هدایت و محمد هاشمی را در فرانسه، ایتالیا و هیچ جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

بهاره هدایت و محمد هاشمی دو دانشجوی عضو دفتر تحکیم وحدت هستند که به اتهام «ارتباط با ضد انقلاب» هفته گذشته از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

خانم عبادی همچنین دانشجویان فعال در حوزه سیاست و حقوق‌بشر را جوانانی دانسته است که در تاریخ نام آنها با سرافرازی خواهند ماند.

نهاد‌های فعال حقوق‌بشر در روز‌های اخیر بارها نگرانی خود را از تشدید برخوردهای امنیتی با دانشجویان و فعالان مدنی در ایران اعلام کرده‌اند.

جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته بیش از ۱۷ دانشجو را بازداشت و احکامی سنگینی را برای برخی فعالان حقوق‌بشر صادر کرده است.

اتحادیه اروپا و بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار توقف صدور احکام اعدام برای فعالان مدنی و برخی از نوجوانانی که در سنی زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده‌اند، شده است.

براساس این گزارش خانم عبادی با انتقاد از رویه‌های قضایی در دادگاه‌های جمهوری اسلامی اعلام کرد که وی به عنوان یک وکیل حتی حق ندارد با موکلان خود در دادگاه سخنی بگوید.

به گفته این فعال حقوق‌بشر در ایران، مقامات قضایی «قوانین مصوب خودشان را رعایت نمی‌کنند.»

خانم عبادی در عین حال گفته که «در این شرایط بی‌قانونی تنها راهی که وجود دارد استمداد از افکار عمومی است.»

نظرهای خوانندگان

عجیب است که این خانم برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ازادانه به هر جای دنیا که می خواهد سفر کرده و بخاطرسخرانهایش هم هرگزمورد مواخذه قرار نمی گیرد! نظام هم از ایشان بعنوان یک ارام کننده در جهت مهار کردن حرکت های دانشجویی قبل از انکه به یک خروش عظیم تبدیل شود استفاده کامل می کند.

-- بدون نام ، Jul 22, 2008 در ساعت 12:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)