تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت مجدد با حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران

یک روحانی بلند‌پایه در ایران بار دیگر از مخالفت روحانیون جمهوری اسلامی از حضور زنان در ورزشگاه‌های داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت که در صورت حضور زنان در ورزشگاه‌ها نمی‌توان تضمینی بر رعایت حجاب و عفاف از سوی آنان گرفت.

خبرگزاری شبستان (وابسته به وزارت ارشاد) به نقل از احمد خاتمی امام‌ جمعه موقت تهران، نوشت: «ما با حضور زنان در ورزشگاه‌های داخلی به عنوان تماشاچی و در ورزشگاه‌های خارجی مخالفیم.»

آقای خاتمی مهم‌ترین عامل مخالفت روحانیون با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را اهمیت رعایت حجاب و عفاف دانسته و می‌گوید نمی‌توان تضمینی بر رعایت آن در صورت حضور زنان در ورزشگاه‌های برای تماشای مسابقات ورزشی داد.

به گفته این روحانی محافظه‌کار «عدم آگاهی از پیامدهای بی‌حجابی منشاء بسیاری از بی‌عفتی‌ها و بی‌حجابی‌ها در جامعه» است.

در ایران از زمان انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ از حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های ورزشی مردان به ‌خصوص فوتبال جلوگیری می‌شود.

در سال‌های اخیر فعالان زن با اعتراض به چنین تصمیمی، خواستار آزاد شدن حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی مردان شده‌اند.

مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه ۹۰ در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در گزارشی اعلام کرده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا، به مسئولان فوتبال ایران هشدار داده است تا مقدمات حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند.

براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۰۹ کشورهایی می‌توانند در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نماینده داشته باشند که شرایط داخلی فوتبال آن‌ها با شرایط مورد نظر فیفا مطابقت داشته باشد.

پیشتر محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۵ به زنان ایرانی اجازه داد در ورزشگاه‌ها حضور یابند، اما در پی اعتراض روحانیون از تصمیم خود صرف نظر کرد. با این وجود، برخی مواقع دختران با تغییر چهره و لباس به سبک پسران در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوند.


در همین رابطه:
درخواست کنفدراسیون آسیا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها
پلیس ایران مانع ورود 300 زن به ورزشگاه شد
بازداشت یک دختر16ساله در ورزشگاه آبادان

نظرهای خوانندگان

خیلی واضحه که زن برای آقایان یک ابزارِ که باید نوعِ کارکرد و عمل‌کردش و جای استفاده‌ش تعیین بشه، دلیلی واضح‌تر سخنان خودشان که حق کنترل دارند در همه‌چیز خانم‌ها؟

-- خاطره‌ها ، Jul 18, 2008 در ساعت 12:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)