تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران فیفا را «نهادی سیاسی و ناکارآمد» خواند

محمد علی‌آبادی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی ایران، فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا) را مجموعه‌ای «ناکارآمد، ناسالم و سیاسی» اعلام کرد.

واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران همچنین به نقل از آقای علی‌آبادی، مسئولان بریتانیایی‌ها را افرادی «دورو، دروغگو، مزور و اهل تبعیض» معرفی کرد و گفت: «آنان حتی به چیزی که خودشان می‌گویند پایبند نیستند و هرچیزی را که به نفعشان باشد، تأیید می‌کنند.»

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که تیم فوتبال چارلتون بریتانیا علیرغم برنامه‌ریزی قبلی، حاضر نشد مقابل تیم فوتبال ایران بازی کند.

دوشنبه هفته‌جاری خبرگزاری مهر به نقل از مسئولان این باشگاه اعلام کرد که به‌خاطر آزمایش موشکی ایران که هفته گذشته در جنوب این کشور انجام شد، از انجام بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال ایران صرفنظر کرده‌اند.

رئیس سازمان ورزش ایران، همچنین فیفا را متهم به دخالت غیرمنطقی در «امور داخلی فوتبال» ایران کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در آذر ماه سال ۱۳۸۵، تیم ملی فوتبال ایران را به دلیل دخالت دولتی در فوتبال این کشور تهدید کرد که از بازی‌های بین‌المللی محروم می‌کند.

آقای علی‌آبادی، در عین حال پیش‌بینی کرد که با ایستادگی ورزشکاران ایران در برابر «هجمه‌های سیاسی و اقتصادی» دولت بریتانیا «بی‌آبرو» خواهدشد.

دوشنبه هفته‌جاری سه تیم فوتبال اروپایی در بحبوحه مناقشه بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی ایران، اعلام کردند که بازی‌های دوستانه خود را با تیم ملی فوتبال این کشور لغو کرده‌اند.

تیم‌های اسپانیایی ماربلا و مالاگا دلایل فنی و تیم چارلتون بریتانیا به‌خاطر آزمایش موشکی اخیر، سه تیمی هستند که حاضر به بازی با تیم ملی ایران نشده‌اند.

فدراسیون فوتبال ایران پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد به دلیل لغو یک‌جانبه این قرارداد از تیم چارلتون به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کند.

تیم ملی فوتبال ایران و علی دایی سر مربی این تیم از پنج‌شنبه گذشته تا کنون در ماربلا (اسپانیا) اردوی آمادگی بر پا کرده‌ و قصد داشتند برای آمادگی این تیم در آستانه دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ چند بازی دوستانه انجام دهد.

نظرهای خوانندگان

از نظر حکومت ایران همه چیز سیاسی‌یِ، حتا لباس و آرایش موی سر، دیگه سازمانی به عریض و طویلی فیفا که جای خود داره.

-- خاطره‌ها ، Jul 15, 2008 در ساعت 12:25 PM

خب وقتي دنيا دنياي زوره چه انتظاري داريد؟ به خودمون حق مي ديم در هر لحظه اي به هر شكلي ( نظامي) جواب دنيا رو بديم و دقيقا دنيا هم با همون منطق!-بي منطقي- جواب ما رو ميده. بعد كلي ناراحت ميشيم كه اينا چرا با ما اينطوري برخورد مي كنن؟!
متاسفانه منطق هر دوطرف زوره، هر كي زورش بيشتر حقش بيشتر( قانون جنگل)

-- بنجامين ، Jul 15, 2008 در ساعت 12:25 PM

وقتی قبل از بازی دوستانه پلاکارد « انرژی هسته ای حق مسلم ماست »به دست می گیرند , یا با شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل به زمین می آیدند , یا با سر بند یا زهرا و یا نمی دان یا چی , حتی در جام جهانی , وقتی با ورزشکاران آمریکا و شوروی ( در اوائل انقلاب ) و اسرائیل رو در رو نمی شوند ... همه ی اینها یعنی چه؟ غیر از سیاسی کردن ورزش ؟ خشت کج اول را جمهوری اسلامی گذاشت . چه انتظاری از بقیه است ؟ به یاد گروگان گیری اعضای سفارت ایران افتادم در لندن بعد از گروکان گیری سفارت آمریکا در تهران ... چه می تونست یا می خواست بگوید بنی صدر جز اینکه برای ما مهم نیست که چه به سر اعضای سفارت خانه ی ایران می آید . هر کاری می خواهید بکنید ! این هم مثل همان ! خود کرده را تدبیر نیست .
راستی این اولین آقای رییس جمهور ایران آلان کجاست ؟ نمی بیند که از کاشته هایش چه برداشت می کنم این روزها ؟ اگر زنده باشد , ما حالا حالاها کارش داریم !

-- آذر ، Jul 15, 2008 در ساعت 12:25 PM

چگونه است که در تمام دنیا ورزش بسمت خصوصی سازی کامل می رود وایران به علت سوئ استفاده سیاسی واقتصادی چهار چنگولی به باشگاههای ورزشی چسبیده سیاسی کاری نمی کند ولی فیفا که از نظر صلح جهانی احساس خطر می کند ویک حرکت سمبولیک می کند از نظر شما متهم بسیاسی کار وناکارامد وناسالم میشود ؟چرا دنبال علتها در خودتان نمی گردید.

-- حسن ، Jul 16, 2008 در ساعت 12:25 PM

ما در اینکه سایرین در ورزش سیاسی کاری می کنند شکی ندارم اما خود ایران بیشتر از بقیه این کارو میکنه بزرگترین نمونه هم مسابقه ندادن با اسرائیلیهاست

-- فرشید ، Jul 16, 2008 در ساعت 12:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)