تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران، بزرگترین وام‌دهنده به سریلانکا

وزارت دارایی سریلانکا اعلام کرد که ایران در سال جاری بزرگترین حامی مالی سریلانکا بوده و جای ژاپن را در ارائه کمک به این کشور گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کلمبو، وزارت دارایی سریلانکا در گزارش مالی خود در خصوص نیمه اول سال ۲۰۰۸ گفت که در پنج ماه نخست سال جاری، کشور جنگ‌زده سریلانکا بیش از یک میلیارد دلار کمک خارجی دریافت کرده که ۹۵۹ میلیون دلار آن از محل وام‌های پروژه‌های مختلف و ۹۰ میلیون دلار آن کمک‌های دولت‌ها بوده است.

اعطا کنندگان غربی، دولت سریلانکا را به علت وخامت اوضاع رعایت حقوق بشر در این کشور و تشدید خشونت‌ها علیه شورشیان جدایی‌طلب ببرهای تامیل به قطع کمک تهدید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دارایی سریلانکا اعلام کرد که اگر ایران ملبغ ۴۵۰ میلیون دلاری را که برای ساخت نیروگاه آبی و ارتقای تنها پالایشگاه نفت سریلانکا اختصاص داده به این کشور اعطا نمی‌کرد، میزان کمک‌های خارجی به سریلانکا تقریباً به نصف می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری‌ها دیگر وام‌دهندگان بین‌المللی بزرگ به سریلانکا عبارتند از دانمارک با ۱۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، هند با ۱۰۹ میلیون دلار، بانک توسعه آسیا با ۹۰ میلیون دلار، بانک جهانی با ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و ژاپن با ۴۲ میلیون دلار.

در گذشته، ژاپن و بانک توسعه آسیا که مقر آن در مانیل است، بزرگ‌ترین وام دهندگان به سریلانکا بودند.


در همین رابطه:
سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری ایران در سریلانکا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)