تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه کشته در درگیری‌های یکشنبه‌شب زاهدان

منابع خبری در ایران می‌گویند درگیری مسلحانه طایفه‌ای در خیابان پاستور شهر زاهدان جنوب ایران تاکنون سه کشته و دو مجروح برجای گذاشته است.

یک منبع آگاه در فرماندهی پلیس زاهدان که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رادیو زمانه گزارش‌ها در این‌خصوص را تأیید و زمان وقوع آن را ۲۱ شب یکشنبه ۲۳ تیر اعلام کرد.

این درگیری هنگامی روی داد که سرنشینان مسلح یک‌دستگاه خودرو پراید به سوی سرنشینان خودرو تویوتا آتش گشودند.

بر اثر این اقدام دو نفر از سرنشینان خودرو تویوتا در دم کشته شده و یک نفر دیگر نیز به شدت مجروح شد.

به‌دنبال این ماجرا راننده خودرو پراید که قصد فرار از محل حادثه را داشت با تیراندازی فرد مسلح دیگری که در حال خروج از منزل مسکونی در محل حادثه بود، کشته شد.

این درگیری بین دو طلایفه ریگی و شنبه‌زهی روی داده است که بر اثر تیراندازی‌ها، سه تن کشته و دو تن دیگر مجروح شده‌اند.

پلیس اعلام کرده که در محل حادثه تنها توانسته است یکی از عوامل این درگیری را دستگیر و سه دستگاه اتومبیل و چهار قبضه سلاح از این دو طایفه را توقیف کند.

این منبع آگاه همچنین از بازداشت هشت متهم که گمان می‌رود در درگیری‌های شب گذشته حضور داشته‌‌اند، خبر داده است.

بر اساس اعلام اهالی خیابان پاستور زاهدان، این درگیری زمانی روی داد که بزرگان دو طایفه ریگی و شنبه‌زهی در منزل یکی از ریش سفیدان طایفه ریگی برای حل اختلاف‌های خود که گفته می‌شود موضوع آن مربوط به ملک و زمین بوده گردهم آمده بودند که پس از پایان این نشست، بزرگان طایفه ریگی از این منزل مسکونی خارج و هنگام سوار شدن به تویوتا از سوی سرنشینان خودرو پراید هدف تیراندازی قرار گرفتند که منجر به کشته شدن دو نفر از آنان شد.

نظرهای خوانندگان

قابل توجه آقای مرتضوی دادستان و بادستان دستگاه رهبری که باید بیشتر به حل مشکلاتی از این دست بپردازد تا چنین نشست های قبیله ای و قومی برای حل مشکلات مردم ایجاد نشوند. دستگاه قضایی ما تا چه حد باید ابتدایی باشد که ریش سفیدها به سبک باستانی!! تصمیم بگیرند، مشکلات را حل کنند؟

-- پارسا پویا ، Jul 14, 2008 در ساعت 09:57 AM

سلام خبرتان تا حدی درست است اما درگیری بین طایفه ریگی و طایفه کرد میربلوچ زهی انجام گرفته شنبه زهی و ریگی یکی اند

-- عبدالعزیز ، Jul 14, 2008 در ساعت 09:57 AM

طراحی این گونه در گیری ها توسط نیروهای امنیتی برای کنترل وتضعیف مطالبات قومی و جلو گیری از سازمان یافتگی مخالفان صورت می گیرد.هیچ گونه درگیری بزرگ ودامنه داری در بلوچستان نبوده است که اطلاعاتی ها در ان نقش نداشته باشند.

-- سر باز گمنام ، Jul 14, 2008 در ساعت 09:57 AM

Agar ham daste etelaatiha dar kar bashad, ekhtelaf andazi beyne aghvame esteghlaltalab ya jodayikhahan yek taktikist ke hata dar keshvarhaye demokratik ham ejra mishavad, baraye system por kharj ast vali talafate tarafeyn bessiar kamtar

-- nam ، Jul 15, 2008 در ساعت 09:57 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)