تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اسد، حمله به ایران خطرناک را خواند

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد که حمله نظامی به ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، تبعات خطرناکی برای ایالات متحده، اسرائیل و جهان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، بشار اسد در مصاحبه با رادیو فرانس‌اینتر افزود: «وقوع چنین حمله‌ای هزینه سنگینی برای آمریکا و جهان به ارمغان می‌آورد.»

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: «به گفته ایران، اسرائیل بهای چنین جنگی را به طور مستقیم پرداخت خواهد کرد. مسئله، کنش و واکنش نیست، بلکه اگر چنین اقدامی در خاورمیانه صورت بگیرد، مدیریت واکنش‌هایی که می‌تواند سال‌ها و یا حتی ده‌ها سال ادامه یابد، ناممکن است.»

اسد در ادامه گفت که با این منطق و به خاطر جلوگیری از تبعات جدی، نباید هیچ حمله‌ای به ایران صورت بگیرد، اما چنین استدلالی لزوما با موافقت دولت فعلی آمریکا همراه نیست.

رئیس‌جمهوری سوریه، دولت آمریکا را دولتی «جنگ‌طلب» معرفی کرد و افزود: «دیدگاه کاخ سفید با منطق و دیدگاه سوریه ، بیشتر کشورهای اروپایی و اکثر کشورهای جهان مطابقت ندارد.»

در پی انتشار گزارشی درباره رزمایش نیروی هوایی اسرائیل، گمانه‌زنی‌ها درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران افزایش یافته است.

گزارش خبرگزاری فرانسه نیز حاکی است که بشار اسد اعلام کرد در صورت حصول توافق صلح با اسرائیل، برای عادیسازی روابط و مبادله سفیر با این کشور آمادگی دارد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت، ما از ابتدا از عادی‌سازی روابط با دولت تل آویو در چارچوب یک توافق صلح سخن گفته‌ایم.

سوریه و اسرائیل پس از گذشت هشت سال، گفتگوهای مستقیمی را با وساطت ترکیه از ماه مه گذشته آغاز کرده‌اند و دو طرف امیدوارند که از این طریق به یک توافق صلح‌آمیز دست یابند.

اسد و اولمرت برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه مدیترانه به پاریس سفر کرده بودند. این اجلاس با ریاست مشترک نیکولای سارکوزی و حسنی مبارک به مدت دو سال پایان یافت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)