تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لغو سه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال در اروپا

سه تیم فوتبال اروپایی در بحبوحه مناقشه بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی ایران، بازی‌های دوستانه خود را با تیم ملی فوتبال این کشور لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تیم‌های اسپانیایی ماربلا و مالاگا دلایل فنی را علت لغو بازی‌های دوستانه با تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرده‌اند.

تیم چارلتون انگلیس نیز به طور مستقیم به طرف ایرانی اعلام کرد که دولت بریتانیا دستور لغو این بازی را داده است.

ایران خواسته قدرت‌های جهانی درباره تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را نادیده گرفته و اعلام کرده است تمام فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

این کشور هم‌چنین هفته گذشته چند موشک از جمله موشک دوربردی آزمایش کرد که به گفته برخی مقامات ایرانی در صورت حمله به تأسیسات هسته‌ای این کشور، اسرابیل را هدف خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد به دلیل لغو یک‌جانبه این قرارداد از تیم چارلتون به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کند.

تیم ملی فوتبال ایران و علی دایی سر مربی این تیم از پنج‌شنبه گذشته تا کنون در ماربلا (اسپانیا) اردوی آمادگی بر پا کرده‌ و قصد داشتند برای آمادگی این تیم در آستانه دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ چند بازی دوستانه انجام دهد.

مناقشه‌های سیاسی در سال‌های اخیر میان ایران و غرب از جمله مناقشه هسته‌ای و اظهارات شدید‌اللحن محمود احمدی‌نژاد بر ضد اسراییل موجب بروز مشکلاتی برای تیم ملی فوتبال این کشور نیز شده است.

دست کم از ابتدای سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون اغلب تیم‌های اروپایی ترجیح داده‌اند با تیم ملی ایران بازی نکنند.

توقف بعدی تیم ملی ایران، جمهوری چک و بازی دوستانه با تیم‌های اسپارتا و بوهمیا پراگ خواهد بود.


در همین رابطه:
تیم فوتبال ایران به آمریکا دعوت شد
تحریم فوتبال ایران لغو شد
فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد
بیانیه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت فوتبال ایران توسط فیفا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)