تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توقف برنامه‌های رادیو بی بی سی ویژه تاجیکستان

مجله آسیای میانه، برنامه روزانه ویژه تاجیکستان در رادیو بی بی سی، متوقف شد.

این برنامه که از ماه نوامبر ۲۰۰۳ تا کنون برای شنونده‌های بخش فارسی در تاجیکستان پخش می‌شد، روز ۳۰ ژوئن آخرین برنامه‌اش را پخش کرد.

بهروز آفاق، مديرکل بخش آسيايی بی بی سی، در گفتگو با زمانه گفت به علت کم شدن تعداد شنوندگان این برنامه در تاجیکستان، ادامه کار این برنامه مقرون به صرفه نبود.

آفاق دلیل پایین آمدن تعداد شنوندگان برنامه در تاجیکستان را مخالفت مقامات تاجیکستان با ادامه پخش برنامه‌های بی بی سی از فرستنده‌های اف ام در شهرهای دوشنبه و خجند ذکر کرد.

وی افزود که حدود دو درصد مردم از داخل تاجیکستان به این برنامه گوش می‌دادند.

آفاق گفت:‌ «تصمیم گرفتیم برنامه‌های خاص تاجیکستان را قطع کنیم و به جای آن سایت فارسی تاجیکستان را تقویت کنیم.»

این سایت که هم اکنون به دو خط فارسی و سیریلیک منتشر می‌شود به گفته آقای آفاق در آینده صفحه‌ای ویژه تاجیکستان و تنها به خط سیریلیک خواهد شد. تاجیکان زبان فارسی خود را به خط روسی یا سیریلیک می نویسند و آشنایی آنها با خط فارسی محدود است.

بهروز آفاق همچنین گفت:‌ «امیدواریم که تلویزیون فارسی که به زودی راه‌اندازی خواهد شد هم در تاجیکستان بیننده داشته باشد و البته مطالب و برنامه‌هایی که از تاجیکستان می‌آید هم بخشی از برنامه‌های این تلویزیون خواهد بود.»

برنامه مجله آسیای میانه بی بی سی قبلا شامل رویدادهای افغانستان و تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه بود، اما بعدا با گسترش بخش دری و پشتوی بی بی سی بخش افغانی آن به برنامه های دیگر بی بی سی منتقل شد و تبدیل به برنامه‌ای ۴۵ دقیقه‌ای ویژه تاجیکستان شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)