تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«تیرباران دو پلیس دیگر از سوی جندالله»

گروه جند‌الله می‌گوید در یک عملیات غافلگیرانه چهار نیروی اطلاعاتی ایران را به گروگان گرفته و دوتن دیگر از گروگان‌های قبلی خود را تیرباران کرده است.

زمان این عملیات که از سوی شاخه اطلاعاتی جند‌الله در یکی از شهر‌های مرزی جنوب ایران صورت گرفته، بامداد پنجشنبه گذشته اعلام شده است.

نام این شهر مرزی در اطلاعیه این جنبش مشخص نیست.

خبرگزاری برنا، وابسته به سازمان ملی جوانان، امروز (شنبه) نوشت که این گروه دو نفر دیگر از نیروی‌های پلیس را که اخیراً ربوده بودند، تیرباران کرده است.

گروه ریگی پیش از این نیز اعلام کرده بود که 2 نفر از 16 مامور پلس را که به گروگان گرفته شده‌اند کشته است، مقامات جمهوری اسلامی این اظهارات را تائید نکرده‌اند.

گروه جند‌الله به‌طور معمول برای اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های خود از سرویس‌دهندگان جهانی وبلاگ استفاده می‌کند.

این گروه هم‌اکنون در وبلاگی تحت عنوان «دلاور» که میزبانی آن را بلاگ اسپات برعهده دارد، اخبار و اطلاعیه‌های خود را منتشر می‌کند.

در جدید‌ترین اطلاعیه‌ای که جندالله در وب‌لاگ خود منتشر کرده، آمده است، چهارنفری که به گروگان گرفته شده‌اند به وابستگی خود به وزارت اطلاعات ایران اعتراف کرده‌اند.

آن‌طور که جندالله اعلام کرده است، این چهار گروگان «به زودی به‌سزای عمل ننگین خود خواهند رسید تا عبرتی باشند برای دیگر مخبران و جاسوسان تا دست از خیانت به مردم بردارند.»

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون در واکنش به این اطلاعیه اظهارنظر نکرده‌اند.

این در حالی است که در بیاینه این گروه آمده است که به‌زودی تصاویر عملیات این گروگانگیری پخش خواهد شد.

ایران، گروه ریگی را وابسته به آمریکا و اعضای آن را عامل قتل برخی از شهروندان خود می‌داند.

در عین حال سیمور هرش که چندی پیش در یک مقاله جنجالی از اختصاص 400 میلیون دلار بودجه برای گسترش ناآرامی‌ها در ایران از سوی آمریکا خبر داده است، هفته گذشته در گفتگو با رادیو ملی آمریکا اعلام کرد: «ایالات متحده ازسازمان بلوچ جندالله و سازمان مجاهدین خلق که هر دو سابقه فعالیت‌های تروریستی حتی علیه خود آمریکا داشته‌اند حمایت می‌کند.»

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت امرز (شنبه) گفت «همکاری دولت ایران با پاکستان در مورد مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم همکاری خوبی بوده است و این همکاری‌ها باعث شد که به گروه تروریستی عبدالمالک ریگی آسیب‌های جدی برسد.»

غلامحسین الهام گفت «اقدامات اخیر گروه ریگی نیز ناشی از این آسیب‌هاست و دستگاه‌های مربوطه باید این مساله را با کسب اطلاعات دقیق پیگیری کنند.»


وی در عین حال خاطرنشان کرد: «حفظ امنیت شهروندان ایرانی در هر کجا موضوع جدی برای ماست و ما از ابزارها و امکانات خود برای جلوگیری از این‌گونه حوادث استفاده می‌کنیم و این مساله را هم باید دستگاه‌های امنیتی و مربوطه با اطلاعات جامعی که کسب می‌کنند، دنبال کنند.»

در همین رابطه
تحویل ۹ عضو گروه جند‌الله به ایران

اعدام یک عضو «جندالله» در سیستان و بلوچستان

تهدید «جندالله» به اعدام گروگان‌های ایرانی

جند‌الله از تیرباران دو پلیس دیگر خبر داد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)