تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متکی: پاسخ ایران به حمله، ویرانگر خواهد بود

منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران بار دیگر آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به این کشور با پاسخی «کوبنده و ویرانگر» مواجه خواهند شد.

منوچهر متکی این اظهارات را چند روز پس از آزمایش‌های موشکی ایران مطرح کرد که تشدید تنش در منطقه و افزایش بهای نفت به رقمی بی‌سابقه را به دنبال داشته است.

آقای متکی امروز (شنبه) در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: «دشمنان ملت ایران چنان‌چه گزینه سیاسی و دیپلماتیک را انتخاب کنند با گزینه‌های دیپلماتیک پاسخ آنان را خواهیم داد.»

وزیر امورخارجه ایران در عین حال، رزمایش اخیر نیروهای مسلح این کشور در خلیج فارس را نمایش توانمند‌های نظامی تهران ارزیابی کرد.

اسرائیل در واکنش به رزمایش هفته گذشته ایران، روز گذشته آخرین مدل از هواپیمای جاسوسی خود با تجهیزات الکترونیک پیچیده را که می‌تواند اطلاعات خود را به موقع در اختیار هواپیماهای شکاری قرار دهد و ایران را زیرپوشش جاسوسی خود قرار دارد به معرض نمایش گذاشت.

اسرائیل اگرچه اعلام کرده است که این امر ربطی به حوادث اخیر در ایران ندارد، ولی این اقدام با زمانی مصادف شده است که ایران برای سومین روز متوالی اقدام به آزمایش موشک‌های دوربرد و میان‌برد کرده است.

مانور آخر نیروهای اسرائیل در دریای مدیترانه سبب شده است تا تصور حمله این کشور به ایران در اذهان خطور کند. اسرائیل در این مانور با صد فروند از هواپیماهای خود تا مسافت 1500 کیلومتری در فضای بالای مدیترانه مانور هوایی داشته است.

در این مانور، هواپیماهای مجهز به سیستم اختلال در رادار و بالگردهای نجات نیز شرکت داشته‌اند.

تحلیل‌گران بر این باورند که هر گونه حمله ایالات متحده یا اسرائیل به ایران، محدود به حملات هوایی خواهد بود و حمله‌ی شامل نیروهای زمینی شبیه آ‌ن‌چه در عراق و افغانستان صورت گرفت نخواهد شد.

در حالی که تهران اعلام کرده برنامه هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند، آمریکا و پنج قدرت اصلی به ایران پشنهاد کرده‌اند چنانچه فعالیت هسته‌ای حساس خود را متوقف کند از مزایای مختلفی از جمله اقتصادی برخوردار خواهد شد.

در همین رابطه
متکی: لحن قدرت‌های بزرگ متفاوت شده است

متکی: آمریکا و اسرائیل دیوانگی نخواهند کرد

متکی از مذاکرات جدید ایران و غرب خبر داد

متکی: اسراییل در شرایط حمله نیست

نظرهای خوانندگان

انشاالاه که گربه است

-- حسن ، Jul 12, 2008 در ساعت 03:32 PM

صدام هم از این حرف ها زیاد می زد.

-- Mirza ، Jul 12, 2008 در ساعت 03:32 PM

Antor ke malom ast in hawapeymaye jasosi Isreal niz marbot be sale pish mibashad.wali yek nokte mohem ast ke har kas khaboze mikhore paye laghsesh an niz miofte.Inha feker mikonand Iran keshwari dasto pa baste mesle Afghnistan ya Irak ast ke bian besanan va beran bad ham chon mardom as Rejim khosheshon nemiad as anha tashokor bekonan.dar soratike nemidanand ke Iran sarzamine,Satarkhan va Bagherkhan ,sarzamine Raiesali delwari ast.sarzamine ensanhaei shoja va watanparast ast ke ba wojode tanafor as Rejime Molaha ba jan va del as sarzamine khod defa khahand kard.rezaei alman

-- بدون نام ، Jul 12, 2008 در ساعت 03:32 PM

اسرائيل و امريكا هيچ غلطي نمي توانند بكنند به اين شرط كه حكومت ايران با مردم صادق باشند .

-- amu ، Jul 16, 2008 در ساعت 03:32 PM

درود بر متکی
اون آقایی که میگه صدام هم از این حرفا زیاد میزد نمیگه که صدام پیش از این امتحانشو در جنگ با ایران و کویت پس داده بود اما ایران در جنگ با عراق بدون هیچ گونه تجهیزات پیشرفته در برابر ارتش تا دندان مسلح عراق مقاومت کرد و حتی یک میلیمتر از خاک کشور رو از دست نداد

-- عبدالاکبر ، Sep 20, 2008 در ساعت 03:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)