تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

باراک برای رایزنی در مورد ایران به واشنگتن می‌رود

رسانه‌های اسرائیل گزارش کرده‌اند که وزیر دفاع اسرائیل دوشنبه آینده برای دیداری سه روزه «با هدف تبادل نظر در مورد ایران»، به واشنگتن سفر می‌کند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از جروزالم‌پست نوشت که ایهود باراک در سفر سه روزه خود، با وزیران دفاع و خارجه ایالات متحده، دیک چنی معاون رئیس جمهور و استیون هادلی مشاور امنیت ملی آمریکا و بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد.

آقای باراک در این سفر همچنین قرار است با جرج بوش رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار و گفتگو کند.

این روزنامه به نقل از منابع اسرائیلی نوشته‌است که اسرائیل در تلاش برای متقاعد کردن آمریکا بر سر این موضوع است که ایران از آنچه واشنگتن فکر می‌کند به دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نزدیک‌تر است.

سفر وزیر دفاع اسرائیل که تنها چند روز پس از سفر رئیس موساد برای گفتگو با مسئولان امنیتی ایالات متحده انجام می‌شود، به عنوان بخشی از رایزنی‌های دو جانبه برای اتخاذ سیاست‌های هماهنگ در قبال ایران ارزیابی شده است.

همچنین قرار است به فاصله یک هفته پس از سفر آقای باراک، ژنرال اشکنازی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل، برای گفتگو با مسئولان دفاعی ایالات متحده از جمله ژنرال مالن که دو هفته پیش به اسرائیل سفر کرده بود، راهی واشنگتن شود.

با این حال یک مقام ارشد دولتی اسرائیل نام وی فاش نشده گفته است که هر سه این سفرها، تنها بخشی از رایزنی‌های عادی بین مقامات دو کشور هستند.

یک منبع دولتی دیگر اسرائیل هم تصور آنکه این دیدارها با هدف «طراحی نقشه‌های عملیاتی برای هر گونه اقدام نظامی در قبال ایران» انجام می‌شود را گزافه‌گویی خوانده‌است.

وزیر دفاع اسرائیل پنجشنبه‌شب در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران، با اعلام اینکه کشورش در صورتی که منافع حیاتی‌اش در خطر قرار گیرد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد، تأکید کرده بود که اسرائیل در صورت احساس تهدید، آمادگی اقدام در برابر ایران را دارد.


در همین زمینه:
لیونی: تهدید ایران، تنها متوجه اسرائیل نیست
واکنش اسرائیل به آزمایش موشکی ایران
هشدار دوباره رایس به ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)