تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست همجنسگرایان روسیه از سفیر ایران

گروهی از فعالان همجنسگرایی در روسیه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور و نیز سفیر ایران در مسکو، خواستار لغو آنچه «مجازات اعدام برای اقلیت همجنسگرای ایران» خوانده‌اند، شدند.

نیکلای الکسی‌یف مسئول برگزاری رژه همجنسگرایان در مسکو به اینترفکس گفت که فعالان جنبش همجنسگرای روسیه قصد دارند روز ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر ماه) برای سومین بار در مقابل سفارت ایران در مسکو تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کنند.

به گفته آقای الکسی، درخواست نامه برای اخذ مجوز برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت ایران در مسکو طبق قانون به ریاست ناحیه مرکزی پایتخت ارسال خواهد شد.

بر اساس گفته آقای الکسی‌‌یف، فعالان جنبش همجنسگرای روسیه در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ در سالروز «اعدام دو نوجوان ایرانی متهم به همجنسگرایی در ژوئیه ۲۰۰۵» در مسکو تظاهرات کرده و این «اقدام قرون وسطایی» را محکوم کرده‌اند.

اشاره آقای الکسی‌یف به اعدام دو جوان ۱۸ و ۲۰ ساله در سال ۸۴ در مشهد است که از سوی مقامات قضایی این کشور «به اتهام تجاوز به عنف به یک نوجوان ۱۳ ساله» به اعدام محکوم شدند.

در آن زمان دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بيان اينكه اين دو متهم در دادگاه با حضور وكيل محاكمه و به دفاع از خود پرداختند، گفته بود: «اتهام دو فرد اعدام شده مبنی بر تجاوز به عنف در دادگاه احراز شده بود كه وكلای اين متهمان به حكم صادره اعتراض كردند و پرونده در شعبه ۴۱ ديوان عالی كشور مطرح و تأیيد شد و حكم طبق موازين قانونی به مرحله اجرا درآمد.»

بر اساس قانون مجازات اسلامی، جرایمی مثل قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق کلان مواد‌مخدر، تجاوز به عنف و اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی، مجازات اعدام دارد.

نظرهای خوانندگان

ajab,che khoshand in rusiha,vaghti yek dokhtar o pesare irani baraye yek gharare koochak dar yek makane omumi ba hezar o yek moshkel movajehand.hala hamjensgarayi o gorune vosta o ey baba saram gij mireeeee

-- pari ، Jul 9, 2008 در ساعت 10:22 AM

من خودم هم جنس گرام. اما از مجازات اعدام برای تجاوز به عنف قاطعانه دفاع می کنم. هر کس که تجاوز کند؛ باید اعدام شود. این حکم کاملا انسانی و اخلاقی است. هیچ کس نباید به خود اجازه تجاوز به کسی را بدهد.

-- یک هم جنس گرا ، Jul 10, 2008 در ساعت 10:22 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)