تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ممنوعیت تحصیل هسته‌ای ایرانیان در هلند

وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد که مانع از تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با فن‌آوری هسته‌ای در دانشگاه‌های این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، وزارت خارجه هلند روز جمعه با صدور بیانیه‌ای خبر داد که پذیرش اتباع ایرانی برای تعلیم یا تدریس در رشته‌های خاصی که می‌تواند به «اشاعه فعالیت‌های هسته‌ای در ایران و توسعه سیستم‌های انتقال تسلیحات هسته‌ای» در این کشور کمک کند، ممنوع می‌شود.

این ممنوعیت، به ویژه شامل دسترسی به رآکتور هسته‌ای بورسل در جنوب شرق هلند و یک رآکتور آزمایشی در دانشگاه فنی دلفت است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه هلند هم‌چنین اعلام کرد که دانشجویان دوره لیسانس که متخصص محسوب نمی‌شوند، مشمول این ممنوعیت نخواهند شد و درخواست‌های مربوط به موارد استثنا نیز در این قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برخی از قدرت‌های جهان مثل ایالات متحده نسبت به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی بدبین بوده و آن را پوششی برای تولید سلاح هسته‌ای می‌دانند. ایران به طور مکرر این اتهامات را رد کرده و برنامه هسته‌ای خود را کاملاً صلح‌آمیز معرفی می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش‌تر در دسامبر ۲۰۰۶ ایجاد محدودیت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با فن‌آوری هسته‌ای را تصویب کرده بود.

نظرهای خوانندگان

in dige weghahate kamel ast.milionha dar jahan daran phyisk mikhahanad hala in ra ham mamno konnand an kasi ke mikhahad bomb besasad ya keshwari ke ehtiaj be ejase ya tahsil nadarad.be nasare injaneb in karha faghat nemayeshi va bishtar neshan dadane dandane tiz be iran ast chera ke iranian dar hend ya pakistan ya rusihe ya keshwari digar niz mitawanand bekhanand.man feker konam in emkan wase iraniha dar dakhel ham hast.

-- بدون نام ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)