تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیشنهاد قرار گرفتن «العالم» در فهرست سازمان‌های تروریستی

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با تهیه پیش‌نویسی، خواستار قرار گرفتن شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف آمریکا و اسرائیل از جمله شبکه العالم در فهرست سازمان‌های تروریستی شدند.

این مصوبه از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا دستگاه‏ها و کشورهایى را که از این کانال‌ها حمایت می‏کنند نیز در لیست سازمان‌هاى تروریستى قرار دهد، و تصمیمات لازمه را علیه آن کشورها اتخاذ کند.

به نوشته سایت فارسی العربیه جس بیلیراکیس نماینده کنگره آمریکا که ۲۶ ژوئن این مصوبه را ارائه داده بود، شماری از رسانه‌هاى خبرى خاورمیانه را به انتشار مکرر اخبار و برنامه‌هاى تحریک‌آمیز و تبلیغ خشونت علیه آمریکا و آمریکاییان متهم کرد.

کانال‌هایى مانند الرافدین، الاقصى، المنار، الزوراء و کانال ایرانى عرب زبان «العالم» در این فهرست قرار دارند.

در این مصوبه که در شوراى نمایندگان به ثبت رسیده از کشورهای خاورمیانه و دولت‌هاى طرفدار و دوست آمریکا خواسته شده تا با واکنش رسمى خود تبلیغات ضد آمریکا و شهروندانش را نکوهش کنند.

شبکه «المنار» وابسته به حزب‌الله لبنان نیز در این فهرست قرار دارد و در این مصوبه آمده است که المنار یک کانال جنگ‌افروز علیه آمریکا بوده و در خدمت اهداف حزب‌الله علیه آمریکا و اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است.

آقای بیلیراکیس اضافه کرده است که بیننده‌هاى این شبکه المنار رو به افزایش هستند و اکنون در حدود ۱۰ میلیون بیننده روزانه در سراسر جهان این کانال را تماشا می‌کنند.

پیش‌نویس این قانون همچنین از رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا ماهواره‌هایی را که به شبکه‌های نامبرده خدمات می‌دهند، از جمله ماهواره مصری «نایل ست» و ماهواره عربی «عرب ست» را در فهرست ماهواره‌های تروریستی قرار دهد.

این پیش نویس همچنین از بوش خواسته است تا در زمان کمک به کشورهای به اصطلاح مروج خشونت علیه آمریکا، میزان کمک‌های خود به این کشورها و طبیعت روابط با آنان را در نظر داشته باشد و در این میان به ویژه به کشور مصر به عنوان مالک ماهواره «نایل ست» و نیز به اتحادیه عرب به عنوان مالک «عرب ست» اشاره شده است.

شبکه العالم در ۲۳ فوریه ۲۰۰۳ تاسیس شد و به طور ۲۴ ساعته در زمینه اطلاع‌رسانی منطقه خاورمیانه فعال بوده‌است.

این شبکه در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان، به طور مستقیم از اصابت موشک به شهر حیفا در اسرائیل گزارش می‌داد.

این شبکه که برای اولین بار فیلمی از دستگیری ملوانان انگلیسی در آب‌های خلیج فارس پخش کرد، در شهرهای واشینگتن و نیوروک آمریکا دفتر دارد.

شبکه العالم از طریق کانال‌های ماهواره‌ای (هات برد، عرب ست، تله استار پنج، تله استار دوازده، آسیا ست، آسیا ست دو، و عرب ست سه) برای مخاطبان عرب زبان به صورت شبانه‌روزی پخش می‌کند.

نظرهای خوانندگان

in ham demokrasi be sabke Amrika fahgat balade barname taswib kone ke sedaye mokhalef ra khafe kone.dar zamane hamle be irak ke mikhast shabake aljasire ra bombaran kone hala ham in masaleßagar Amrika va israeal ke edaye pedarsalari bar jahan daran va moratab as Azadi dam mizanan va moratab as shabakehaye khod in keshwarha terorist va adamkosh khatab mikonan va ma niz gosh midahim pas ma niz in shabakeha ra mibinim in shanawande va binande ast ke bayad tashikhis dehad va ba in karha na Amrika be jaei miresad va na Israea.

-- بدون نام ، Jul 4, 2008 در ساعت 11:30 AM

از دموکراسی که ما ایرانی ها نباید اصلا حرفی بزنیم. شبکه تلویزیونی که هیچی. حداقل توی یک سایت ایرانی نمی توان یک کامنت مخالف نوشت. حالا همین العالم توی آمریکا دوتا دفتر داره

-- رضا ، Jul 5, 2008 در ساعت 11:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)