تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی از افزایش آمار روسپیان متأهل در تهران

روزنامه سرمایه در شماره امروز چهارشنبه خود گزارش داد که بر اساس نتایج یک تحقیق دانشگاهی، تعداد زنانی ازدواج‌ کرده‌ای که در تهران به فحشا کشیده می‌شوند، نسبت به دختران مجرد بسیار بیشتر است.

این روزنامه به نقل از کاظم رسول‌زاده طباطبایی کارشناس مسائل زنان در اینباره نوشت: «تحقیقات نشان داده که اکنون روسپیگری در متاهل‌ها بیشتر شده و با رشد سریعی هم مواجه است.»

این استاد دانشگاه که در کنفرانسی به همین منظور سخنرانی می‌کرد، افزود که پدیده فحشا تعداد بیشماری از زنان جوان را قربانی خود ساخته است.

طباطبایی که سرپرستی یک واحد مطالعاتی درمورد زنان و دختران در معرض خطر فحشا را بر عهده دارد، همچنین گفت: « در دهه ۶۰ و ۷۰، سن روسپیگری بالای ۳۰ سال بود، اما اکنون سن روسپیگری از ۱۵ سال به بالا رسیده است.»

به گفته وی انگیزه افرادی که به فحشا کشیده می شوند نیز تغییر کرده است، اگر زمانی زنان فاحشه برای برطرف نمودن نیازهای اساسی خود دست به این کار می‌زدند اکنون خودفروشی به وسیله‌ای برای تأمین نیازهای غیرضروری بدل شده است.

روسپیگری در ایران ممنوع است و مجازات‌هایی همچون حبس و شلاق برای مرتکبین به آن در نظر گرفته شده است.

به گفته آقای طباطبایی، پدیده روسپیگری پیش از این در غیربومی ها بیشتر بود اما اکنون شیوع این پدیده در طیف بومی و غیربومی برابر شده، بنابراین «دیگر نمی‌توانیم این پدیده را با مهاجرت مرتبط بدانیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از روحانیون بلند‌پایه و مسئولان مرتبط به این مسئله در کشور گفت: « فقدان نظریه جنسی در ایران اولین چالش در این ارتباط است که برای رفع مشکلات ناشی از آن مسئولان و علما هیچ نظریه جنسی‌ای ارائه نداده‌اند.»

به گفته نویسنده یکی دیگر از مقالات شرکت کننده در این کنفرانس، فقر یکی از عوامل اصلی و کلیدی رواج فحشا است.

حسین‌علی زاهدی‌پور یکی از افرادی که در مطالعات آقای طباطبایی با وی همکاری دارد، در این مورد گفت:«۱۱ درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می‌زنند. این آمار نشان می‌دهد که نه تنها به مسئله بیکاری زنان بلکه به بیکاری مردان و پیامدهای آن نیز باید توجه بیشتری شود.»

نظرهای خوانندگان

به نظرم کار اسراییل می باشه !

-- بابک ، Jul 3, 2008 در ساعت 01:02 PM

خودم خواست اين جوري بشه اصولا براي اينكه حكومتها پايدار باشند بايد زناني را در سطح شهرها پخش كنند تا مردان را مشغول نگهدارند ما براي كشانيدن اين زنان راه ديگري نداشتيم استفاده كلاسيك و تجاري از زنان هم در مورد ايران جواب نميدهد به همين جهت بايستي طوري زنان را به خيابانها ميكشانديم كه كسي متوجه نشود بهترين راه حلها فشار اقتصادي بوده است كه من فكر ميكنم دولت در اين زمينه هم موفق عمل كرده است مشكلات جنسي و رابطه بين زنان و مردان يكي از راههاي موفق پايداري حكومتها است

-- محمود ، Jul 4, 2008 در ساعت 01:02 PM

به نظر من روسپیگری خیلی ربطی به فقر مالی ندارد. کم نیستند افرادی که از نظر مالی در رفاه هستند و به روسپیگری روی می آورند. من فکر می کنم مسئله فقر فرهنگی و نبودن امکان ارضاء نیاز جنسی است که هر روز بیشتر و بیشتر در ایران سرکوب می شود.

-- مستانه ، Jul 4, 2008 در ساعت 01:02 PM

به نظر من بيشتر ناشی از فقر فکريه تا فقر مالی !

-- AmiN ، Jul 4, 2008 در ساعت 01:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)