تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از دولت؛ دلیل برکناری فیروز کریمی

رسانه‌های ورزشی ایران می‌گویند فیروز کریمی به علت انتقاد از مدیران ورزشی دولت محمود‌احمدی‌نژاد از همکاری با باشگاه‌های فوتبال این کشور منع شده است.

آن‌طور که روزنامه‌های امروز سه‌شنبه ایران اعلام کرده‌اند، فیروز کریمی در یک گفتگو که از شبکه پنج تلویزیون ایران پخش شده، انتقاداتی را متوجه عملکرد مدیران ورزشی دولت نهم کرده که همین مسئله باعث «وضعیت نابسامان» وی شده است.

آقای کریمی در حالی که پیشتر اعلام شده بود با عقد قراردادی سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال اهواز را برعهده گرفته است، به‌طور غیر منتظره‌ای از این تیم کنار گذاشته و محمود یاوری به عنوان سرمربی این تیم در لیگ برتر فوتبال معرفی شده است.

روزنامه ابرار ورزشی علت اصلی برکناری فیروز کریمی را انتقاد صریح وی از مدیریت ورزشی محمد علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی در برنامه مثلث شیشه‌ای اعلام کرده است.

برنامه مثلث شیشه‌ای که از شبکه پنچ تلویزیون ایران پخش می‌شد، چندی پیش به علت برخی انتقاد‌ها از محتوا و جهت‌گیری‌هایش متوقف شد.

وب‌سایت جهان‌نیوز علت توقف پخش این برنامه را، انتقاد یکی از مقامات بلند‌پایه دولت نهم از رویکرد انتقادی آن از عملکرد سه‌ساله محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است. این وب‌سایت هیچ اشاره‌ای به هویت این مقام نکرده است.

به گزارش روزنامه ایران ورزشی، شهرام شفیع‌زاده مدیر عامل باشگاه استقلال اهواز با تأیید برکناری آقای کریمی گفته است: «با کریمی قرارداد امضا کردیم اما مشکلاتی بوجود آمد و باعث شد نتوانیم همکاری‌ مان را با وی ادامه دهیم.»

آقای شفیع‌زاده هرچند به جزئیات این مشکلات اشاره نکرده است، اما آنطور که روزنامه ابرار ورزشی نوشته است: «کیومرث هاشمی معاونت فنی سازمان تربیت بدنی طی تماسی با شفیعی ‌زاده از او خواسته بود تا از وجود فیروز کریمی در تیمش استفاده نکند.»

این روزنامه همچنین می‌نویسد که لغو قرارداد آقای کریمی به دستور صریح آقای علی‌آبادی صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه ورزشی، فیروز کریمی تا اطلاع ثانوی نخواهد توانست عهده‌دار مسئولیت تیمی در فوتبال ایران باشد.

نظرهای خوانندگان

واقیتی که در حاکمیت ایران وجود دارد و قابل انکارنیست جایگاه افراد برحسب روابط صورت می گیرد نه ضوابط.

-- ابراهیم ملکی ، Jul 1, 2008 در ساعت 11:19 AM

" دیوار کوتاه تحمل انتقاد " شایسته ترین عنوانی ست که می توان بر این گونه واکنش های دولت نهم نهاد که تازه ترین آنها دستور حکم بازداشت برای مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی ست.
دلیل اصلی توقف برنامه مثلث شیشه ای هم بر می گردد به انتقادات تند مهندس عبدالعلی زاده وزیر سابق مسکن و شهر سازی از سیاست های اقتصادی دولت نهم که حتی تلویحا آقای احمدی نژاد را به جنایتکار تشبیه کردند؛ دیگر بماند بی سابقه ترین تغییرات گسترده کابینه که نشان از آن دارد که جناب دکتر حتی تحمل شنیدن نظر مخالف هم سلفان خویش را هم ندارد.
شاید حال بتوان سخنان ریاست دانشگاه کلمبیا را شایسته شخص ایشان دانست !
وضع حال حاضر به گونه ای ست - که حتی از آنچه آقایان در مورد استبداد دوران شاه مدعی آن هستند - بسیار بغرنجتر می نماید !

-- امین کیا ، Jul 1, 2008 در ساعت 11:19 AM

اگر اين خبر صحت داشته باشد واقعا مايه تاسف است !!!

-- كيوان 1 ، Jul 2, 2008 در ساعت 11:19 AM

نه تنها محمد علی‌آبادی در جایگاه خود نیست بلکه اکثرمسئولین درجایگاه واقعی خود قرارندارند نمونه بارز آن خود احمدی‌نژاد است

-- ابراهیم ملکی ، Jul 2, 2008 در ساعت 11:19 AM

واقعا که ؟

-- بدون نام ، Jul 2, 2008 در ساعت 11:19 AM

hokomate keshvare ma yek hokomate bonyad gerast ke dar an enteghad-eslah-tazakor-va pishnahad hich jaei nadare..va har chi ke rahbar va raeis jomhoor migan doroste!!!moteasefam..va be rikhtane ashk baraye oon khake mazloom edame midam

-- milad ، Jul 2, 2008 در ساعت 11:19 AM

عدالت احمدی نژاد یعنی این.

-- بدون نام ، Jul 3, 2008 در ساعت 11:19 AM

باشکاه استقلال اهواز باشگاهی خصوصی است واین مسئله ربطی به علی ابادی وغیره ندارد اگر هم شفیع زاده با اون همه جسارت این دستور را قبول کرده باشد خیلی ... است.

-- حسام ، Jul 3, 2008 در ساعت 11:19 AM

ياد فيلمهاي مافيائي افتادم

-- مهر ايراني ، Jul 4, 2008 در ساعت 11:19 AM

متاسفم این اولین واخرین باری نیست که به خاطر گفتن حقیقت فرد بیگناهی مجازات می شود

-- بدون نام ، Jul 5, 2008 در ساعت 11:19 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)