تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد بار دیگر توقف غنی‌سازی را رد کرد

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای که امروز سه‌شنبه در روزنامه یومیوری ژاپن منتشر شده، با انتقاد تلویحی از رهبران گروه جی‌هشت، بار دیگر درخواست‌ها برای تعلیق غنی‌سازی از سوی تهران را رد کرد.

احمدی‌نژاد این نامه را همزمان با برگزاری نشست سالانه گروه جی‌هشت در جزیره هوکایدو ژاپن با حضور رهبرانی از جمله جرج بوش رییس‌جمهوری آمریکا و دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه به این روزنامه ژاپنی ارسال کرده است.

احمدی‌نژاد دراین نامه گفته است که شاید آنان( رهبران گروه هشت )تصور کنند که می‌توانند بدون توجه به منافع و عزت دیگران، تشکیلاتی منظم را حفظ کنند و «به رفع مشکلات خود بپردازند.»

رئیس‌جمهوری ایران در نامه خود آورده است: «این رویکرد، تکرار اشتباه و افزودن شتاب در جاده منتهی به پرتگاه عمیق است.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به چند پرسش روزنامه یومیوری در خصوص احتمال توقف غنی‌سازی از سوی ایران اعلام کرده است: «تحمیلات غیرقانونی را نیز نمی‌پذیریم، اما علاقه‌مندیم که با گفتگو و منطق و بر پایه عدالت همه مسایل بین‌المللی حل شود.»

متن کامل نامه را بخوانید

رئیس جمهور ایران در این نامه، تازه‌ترین پیشنهاد شش کشور غربی را رد کرده است.

در این پیشنهاد جدید، یک بسته حاوی مشوق‌های تکنولوژیکی و اقتصادی در ازای تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی توسط ایران، ارایه شده است.

غرب بیم دارد که جمهوری اسلامی از روند غنی‌سازی برای تولید یک بمب اتمی استفاده کند، اگرچه ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش تأکید کرده است.

کنفرانس مطبوعاتی آقای احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد همچنین با شرکت در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور در واکنش به تهدیدات نظامی علیه ایران گفت: « ملت ایران دست هر متجاوزی را قبل از این‌که روی ماشه برود از بیخ قطع خواهد کرد.»

وی افزود که ملت ایران ، منسجم، آماده دفاع از حقوق خودش است.

احمدی‌نژاد که در کنفرانس خبری نشست سران کشورهای در حال توسعه موسوم به (دی هشت) به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌گفت، اظهار داشت: «در آمریکا عقلای فراوانی هستند که اجازه نمی‌دهند که بوش دست به انتحار سیاسی بزند.» و البته اوضاع اقتصادی سیاسی و نظامی نیز اجازه نخواهد داد بوش این کار را انجام دهد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا مایل است با باراک اوباما نامزد حزب دموکرات در انتخابات اتی ریاست جمهوری آمریکا در جریان سفر برنامه‌ریزی شده وی به خاورمیانه دیدار کند یا خیر؟ گفت: « سال قبل در سفر نیویورک اعلام کردم حاضرم در مقر سازمان ملل و در مقابل رسانه‌ها با آقای بوش در مورد مسایل جهانی مناظره کنم و الان هم اعلام می‌کنم که آماده مناظره با کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در مقابل رسانه‌ها هستم.»

نظرهای خوانندگان

آقاي رئيس نشون دادن كه تو قطع كردن خيلي چيزا تبحر دارن! بنزين. برق. آب و... لطفا جدي بگيريد!!

-- بنجامين ، Jul 8, 2008 در ساعت 01:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)